در حالی متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران رکورد ۱۶۶ میلیون تومان را ثبت کرده که قیمت مسکن در ۱۰ منطقه پایتخت طی دیماه امسال کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۵۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ 13 February 2024

به گزارش تابناک تهران، بررسی آمار مرکز آمار ایران نشان می‌دهد متوسط قیمت هر مترمربع مسکن طی دیماه امسال به ۸۰ میلیون و ۶۱ هزار تومان افزایش یافته است. متوسط قیمت مسکن در آذرماه امسال ۸۰ میلیون و ۲۹ هزار تومان بود.

در ماه گذشته متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در منطقه یک به رکورد ۱۶۶ میلیون و ۳۹۲ هزار تومان رسید. متوسط قیمت در این منطقه طی آذرماه حدود ۱۵۷ میلیون تومان بود. در بین مناطق ۲۲ گانه تهران، متوسط قیمت مسکن در ۱۱ منطقه طی ماه گذشته در مقایسه با آذرماه روند کاهشی داشته است.

بر این اساس قیمت مسکن در منطقه ۲ از حدود ۱۲۲ میلیون تومان به ۱۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته است. در منطقه ۳ نیز همین اتفاق افتاده است؛ در این منطقه قیمت از حدود ۱۳۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با حدود ۲ میلیون کاهش به ۱۳۴ میلیون و ۶۰۰ تومان رسیده است.

در منطقه ۶ قیمت مسکن از حدود ۱۰۸ میلیون تومان به حدود ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یافته است. متوسط قیمت مسکن در مناطق ۷، ۸ و ۹ نیز به ترتیب حدود ۲ میلیون تومان، حدود ۱۰ میلیون و حدود ۳ میلیون کاهش یافته است.

در مناطق ۱۵ و ۱۸ نیز کاهش قیمت مسکن به ترتیب حدود یک میلیون و حدود ۴۰۰ هزار تومان بوده است. در منطقه ۲۰ کاهش قیمت حدود یک میلیون تومانی و در منطقه ۲۱ نیز کاهش قیمت حدود ۲ میلیون تومانی در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور طی دیماه امسال ثبت شده است.

در منطقه ۲۲ نیز قیمت مسکن از حدود ۶۱.۵ میلیون تومان آذرماه امسال به حدود ۸۳.۳ میلیون تومان افزایش یافته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار