معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان گفت: یکی از موضوعات اساسی و دغدغه‌های اصلی وزارت نیرو در حال حاضر مدیریت توامان مصرف آب و برق در کشور است که حاصل آن موجب رفع ناترازی و ناهماهنگی در دستگاه‌های بین بخشی در مدیریت مصرف آب و برق خواهد شد.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲ 13 February 2024

به گزارش تابناک زنجان، بهنام نجفی امروز (سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در کشت و توسعه گلخانه‌ای در استان، افزود: کشاورزی داریم که ۳۰ لیتر در ثانیه برداشت آب دارد و به کشت محصولاتی مثل گوجه‌فرنگی و هندوانه مبادرت می‌کند و در زمان برداشت حتی نمی‌تواند هزینه کارگر سر زمین را نیز از آن برداشت کند.

وی ادامه داد: در سوی دیگر یک شرکت دانش‌بنیان در یکی از شهر‌ها با برداشت ۳۰ لیتر در ثانیه با کشت مدرن تواسته است بازار‌های خارجی را پوشش دهد و در سفر دی‌ماه رئیس‌جمهور به زنجان فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای زنجان خاطرنشان کرد: استان زنجان از جمله استان‌هایی است که در بخش کشاورزی حدود ۹۵ درصد مصرف آب و برق را دارا است و از طریق سامانه ساپاد این مصارف قابل رویت و کنترل است.

گفتنی است تعداد مشترکان چاه‌های برق‌دار کشاورزی استان زنجان که حدود ۶ هزار حلقه است که نسبت به استان قزوین که ۲ هزار حلقه است حدود ۳ برابر است و از طریق کنترل به موقع پروانه‌های بهره‌برداری این کشاورزان می‌توان اعمال قانون کرده و از اضافه برداشت متخلفان منابع آبی جلوگیری کرد.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار