مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجم آب سد کوثر ۱۵.۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت.
کد خبر: ۱۱۵۵۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲ 20 February 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، آرش مصلح افزود: در پی بارش‌های سامانه اخیر و روان سیلاب در مناطق و مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد سیلاب از تونل انحراف سد تنگ سرخ با موفقیت عبور کرد و هیچ مشکلی در این راستا بوجود نیامد.
وی عنوان کرد: در پی بارش‌های سامانه اخیر حجم آب سد کوثر ۱۵.۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت و ۸۳ درصد از حجم مخزن این سد پر شد و یکی از دلایل اینکه هنوز این سد سرریز نشده در مدار بودن به صورت ۲۴ ساعته است، زیرا این سد آب شرب ۲.۵ ملیلوین نفر و همچنین پتروشیمی گچساران را تأمین می‌کند.
مصلح با اشاره به اینکه برخی سد‌ها به صورت ۲۴ ساعته در مدار است، ابراز کرد: سد کوثر گچساران جزو معدود سد‌های بوده که ۲۴ ساعته خدمات می‌دهد و آب ۲ و نیم میلیون نفر و همچنین پتروشیمی گچساران را پر می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در دی ماه ۸۵ درصد حجم مخزن سد کوثر پر شد، ولی به دلیل اینکه خروجی بیش از ورودی بود به ۸۰ درصد افت کرد که در پی بارش‌های اخیر به مجدد به ۸۳ درصد رسید.
مصلح با اشاره به اینکه حجم سد کوثر گچساران ۵۸۰ میلیون متر مکعب بوده که هم‌اکنون ۸۳ درصد آن پر شده است، افزود: در بارش‌های سیل آسای اخیر دبی لحظه‌ای وورد آب به این سد حدود ۲۸۰ مترمکعب بر ثانیه بوده است.
وی با بیان اینکه همچنین در پی بارش‌های اخیر حجم مخزن سد چمشیر نیز به ۳۶۰ میلیون مترمکعب رسید، ادامه داد: هم‌اکنون ۱۶ درصد حجم سد چمشیر پُرشده و این سد در این مدت خروجی‌اش بوده، زیرا تست نیروگاه داشتند و برای پایین دست آب رهاسازی کردند.
مصلح این را هم گفت که سد شاه قاسم یاسوج در حال آبگیری است و این سد با حجم ۱۰ میلیون مترمکعب بوده که بدون شک این سد نیز سرریز خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار