فرماندار بشرویه گفت: هرچه انتخابات‌ها با حضور پررنگ و مشارکت بالای مردم برگزار شود، ضریب امنیت را افزایش خواهد داد و پایه‌های اقتصاد را محکم‌تر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹ 20 February 2024

به گزارش تابناک خراسان جنوبی، محمد علیزاده، فرماندار بشرویه گفت: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ضامن جمهوریت نظام اسلامی و سند حمایت مردم از نظام، حق خواهی و آزادی خواهی ملت بزرگ ایران است.

وی بیان کرد: در شهرستان بشرویه در طول ۴۵ ساله گذشته به دلیل ویژگی‌های خاص مردم بشرویه که مردمی ولایتمدار و دیندار و شهیدپرور هستند، در برهه‌های مختلف پای انقلاب و آرمان‌های امام و شهدا و پای ولایت فقیه ایستادند و در دوران جنگ تحمیلی هیچگاه جبهه‌های جنگ از حضور مردم بشرویه، مردم ارسک و سطح شهرستان خالی نشد که بیش از ۲ هزار ایثارگر، جانباز و آزاده سند این مدعا است.

فرماندار بشرویه افزود: فرماندهان بزرگی از دوران دفاع مقدس از مردم همین شهرستان بودن که در مراسم ملی و مذهبی حضور پرشور مردم را داریم.

علیزاده تصریح‌کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد حضور مردم بشرویه حتی نسبت به میانگین کشوری چقدر اختلاف دارد و در همه دوره‌ها بیش از ۹۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند هرچند که دشمنان این نظام می‌خواهند اقداماتی را انجام بدهند که حضور مردم را در انتخابات کمرنگ کنند، اما آن بنیه‌های قوی اعتقادی، دینی و ملی مردم یقینا سنگ بزرگی است جلوی روی دشمنان این ملت و یقینا مانند سال‌های گذشته دشمنان روسیاه خواهند شد.

فرماندار بشرویه تصریح کرد: در راستای برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره‌ی مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفند به عنوان مجری انتخابات در شهرستان اقداماتی را انجام دادیم که یکی از اولین اقدامات در شهرستان به عنوان ستاد انتخابات معرفی ۳۰ نفر از معتمدین مردم از گرایش‌های مختلف باسلایق مختلف به هیئت نظارت شهرستان بود که پس از تایید هیئت نظارت جلسه‌ی انتخاب اعضاء هیئت اجرایی با حضور ۳۰ نفر از معتمدین برگزار شده که در این جلسه با رای گیری که انجام شد اعضای اصلی و علی البدل هیئت اجرایی مشخص شدند.

وی افزود: نیرو‌های مومن، معتقد، باتجربه و امین مردم به هیئت اجرایی شهرستان راه پیدا کردند و همین اقدام در بخش ارسک انجام شد و شعب ثبت نام و اخذ رای انتخابات را مشخص کردیم و اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای انتخابات از بین عموم مردم شهرستان به ویژه از بین فرهنگیان افرادی با تجربه انتخاب شدند.

علیزاده گفت: با انتخاب اعضای هیئت‌های بازرسی در سطح شهرستان و شعب رایی که تعیین شد ۳۷ شعبه ثبت نام اخذ رای خواهیم داشت که در سطح شهرستان ۱۳ شعبه سیار و ۲۴ شعبه به صورت ثابت رای مردم را اخذ خواهند کرد.

فرماندار بشرویه بیان کرد: از محل شعب تعیین شده بازدید‌های اولیه را انجام دادیم و کمیته فن آوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان تا به امروز چندین نوبت تست آنتن دهی شعب را از تمامی شعب و نقاطی که در مسیر سیار قرار دارند را انجام دادند که به این اطمینان برسیم برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، در سطح شهرستان مشکلی نخواهد داشت.

علیزاده تصریح کرد: در راستای جلب مشارکت عمومی وافزایش مشارکت عمومی همکاران در حوزه‌ی روابط عمومی فرمانداری، درکمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات اقدامات بسیار ارزنده‌ای را انجام دادند.

لازمه پویایی یک جامعه حق مشارکت مردم است

یاسر عطایی، عضو شورا اسلامی و دبیر شورای وحدت شهرستان درمیان نیز در گفت‌و‍‌گو با ایسنا گفت: انتخابات باشکوه رسیدن به نشاط جامعه است.

وی بیان کرد: اهمیت مشارکت برای نسل‌ها، اقشار، سلایق و حتی اقوام مختلف لازم است و باید با زبان و نگاه خود آن‌ها گفته شود و از طرفی برای تبیین انتخابات باید شاخصین و خواص جامعه و برای هر طیف از الگو آن استفاده کنند.

عطایی در خصوص اهمیت و جایگاه مردم به عنوان رکن اصلی انتخابات گفت: اگر جامعه را بدون نفر ببینید و به عنوان مثال اگر ورزشگاه‌ها و دانشگاه‌ها بدون افراد باشند آیا پویا خواهد بود؟ قطعا خیر. حال اگر در صحنه انتخابات مردم نباشند قطعا همان ورزشگاه یا دانشگاه خالی را متصور خواهیم بود لذا لازمه پویایی انتخابات، مردم هستند و این مردم به انتخابات که معنا و مفهوم می‌بخشد.

عضو شورا اسلامی و دبیر شورای وحدت شهرستان درمیان درخصوص انتخابات سالم اظهار کرد: قطعا از آنجا که همه ما مسلمان هستیم و در یک جامعه اسلامی زندگی و از آموزه‌های دینی بهره می‌جوییم همه باید به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم و در همه حال خداوند را شاهد و ناظر اعمال خود بدانیم و از طرفی سازمان‌های نظارتی بدون طرفداری و جانبداری آنچه را که قانون به آن‌ها محول کرده به طور صریح و دقیق و قاطع انجام دهند.

وی بیان کرد: باید هر شخص از جامعه احساس تکلیف کند و راه‌حل مشارکت فعال چنگ زدن به جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری فرمودند: «باید دستاورد‌های نظام و انقلاب برای اقشار مختلف بالاخص جوانان و نسل‌امروز بیان کرد» و این را همه بدانند که در یک کشتی نشسته‌ایم و برای رساندن این کشتی باید تلاش کرد به نحوی که همه احساس مسئولیت کنند ومسئولیت‌پذیر باشند.

عطایی تصریح کرد: لازمه پویایی یک جامعه حق مشارکت مردم بوده که قانون این حق مهم را به مردم داده و گفته هر آنچه که مردم بگویند و تصمیم بگیرند، حال دشمنان این مردم برای اینکه این حق را از مردم بگیرند و احساس پوچی را به جامعه تزریق کنند دنبال کاهش مشارکت هستند.

عضو شورا اسلامی و دبیر شورای وحدت شهرستان درمیان افزود: در تاریخ یک مورد پیدا نمی‌شود که دشمن بخواهد کار خوب و خیری برای ما انجام دهد جز ضرر رساندن حال که دشمنان به دنبال کاهش مشارکت هستند مردم باید با تمام قوا نه تنها خودشان پای صندوق رای آمده تا نقشه‌های دشمن نقش برآب شود.

وی بیان کرد: می‌توان فرد اصلح را از طریق رزومه کاری، کارنامه گذشته کاندیدا و برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند شناسایی کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در دیداری که با ایشان در شهریور امسال داشتیم فرمودند «همه باید برای منافع ملی و وحدت ملی تلاش کنند»، گفت: از نماینده تقاضایی که داریم این است که منافع ملی و وحدت ملی از اهم دغدغه‌های آن‌ها باشد و در جهت رشد و اعتلای حوزه انتخابیه خود از تفکرات و نظرات همه سلایق و افراد صاحب اندیشه و خواص و نخبگان استفاده کنند.

برچسب ها: خراسان جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار