مانور اسکان اضطراری با هدف ایجاد هماهنگی و وحدت رویه کلیه دستگاه‌های مسئول در خصوص عملیاتی کردن و بهره‌برداری از فضاهای اسکان برای حفظ آمادگی در شرایط بحرانی، در ساختمان پیشگیری و مدیریت بحران اراج برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷ 22 February 2024

به گزارش تابناک تهران به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر شمیرانات‌،کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی یکی از مهمترین کارگروه ‌های مهم در زمینه خدمات رسانی به آسیب دیدگان حوادث طبیعی، غیر طبیعی و آمادگی هرچه بهتر و منسجم تر در مواجه با بحران و سوانح است.

 

مانور اسکان اضطراری فرصتی برای نمایش توان عملیاتی عوامل امدادی و کارگروه های امداد و نجات شامل مجموعه جمعیت هلال احمر، سازمان مدیریت بحران، آتش نشانی و خدمات ایمنی، نیروی انتظامی، اورژانس ١١۵، شبکه بهداشت و درمان است.

 

جمال شریفی رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات تصریح کرد: در این مانور که با حضور ۴ تیم عملیاتی اسکان اضطراری، از واحد امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمیرانات برگزار شد، اقداماتی نظیر برقراری نظم، امنیت و آرامش، اسکان تخلیه شدگان، برپایی اردوگاه و ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان فرضی پیش بینی شد.

 

شریفی از بررسی و تدقیق نقش و شرح وظایف سازمان‌ها و نهادهای مسئول در مدیریت بحران کلانشهر تهران در زمینه اسکان اضطراری و ظرفیت‌سنجی مکان‌های اسکان اضطراری در شهر تهران خبر داد و گفت:‌ کارکرد اختصاصی امداد و نجات و اسکان در برنامه پاسخ ملی شامل فعالیت‌های آمادگی و عملیات پاسخ بر اساس قانون مدیریت بحران کشور، به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران واگذار شده است و سایر دستگاه‌ها به عنوان همکار، معرفی شده‌اند.

 

وی همچنین بر لزوم هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود در ستادهای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل بهره‌گیری عملیاتی از ظرفیت نیروهای داوطلب مردمی در زمینه اسکان اضطراری و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی تأکید کرد و گفت:‌ با توجه به انبوه آسیب‌دیدگان بی‌خانمان و شهروندان در معرض خطر در حوادث فراگیر به‌ویژه زلزله و همچنین حجم خدمات امدادرسانی مورد نیاز و اسکان اضطراری شهروندان در زمان بحران، این تمرین با هدف احصاء نیازها و مقایسه با وضع موجود به منظور تعیین کمبودها در زمینه اسکان اضطراری شهروندان در شرایط بحرانی، برگزار شد.

برگزاری مانور اسکان در منطقه ۱ با حضور جمعیت هلال احمر شمیرانات

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار