مسئول گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:
مسئول گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، گفت: باید از فرصت‌های کشور برای تقویت مسجد استفاده کنیم و شاهد حضور فعال زنان و مردان در مساجد باشیم تا زمینه جذب بیشتر جوانان به مسجد فراهم شود
کد خبر: ۱۱۵۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ 24 February 2024

ائمه جماعت؛ بازوی فرهنگی امام جمعهائمه جماعت؛ بازوی فرهنگی امام جمعهائمه جماعت؛ بازوی فرهنگی امام جمعهائمه جماعت؛ بازوی فرهنگی امام جمعهائمه جماعت؛ بازوی فرهنگی امام جمعهائمه جماعت؛ بازوی فرهنگی امام جمعه

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر حسینی امروز، ۴ اسفندماه در آیین تکریم و معارفه امام جمعه بخش چابکسر، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۱ اسفندماه، در گفتگو با خبرنگارتابناک گیلان اظهار کرد: هرچقدر حضور مردم در انتخابات بیشتر باشد، دشمن ناکام تر می شود.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات همه دشمنان داخلی و خارجی را مایوس می کند، افزود: امیدواریم با برگزاری انتخاباتی پرشور در گستره ایران اسلامی، دشمن مایوس تر و ناامیدتر از همیشه شود.

مسئول گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه، به دفاع مقدس هشت ساله اشاره کرد و متذکر شد: اگرچه دوران دفاع مقدس را با پیروزی و سربلندی پشت سر گذاشتیم، اما جنگ هنوز تمام نشده و دشمن جنگ نرم را علیه جمهوری اسلامی آغاز کرده است و باید آسیب های این جنگ را بشناسیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه قرآن پیامبر گرامی اسلام(ص) را اسوه معرفی می کند، گفت: پیامبر(ص) حکومت اسلامی را تشکیل داد و احکام الهی را اجرایی کرد.

وی مسجد را محور حکومت اسلامی دانست و تاکید کرد: ۱۴۰۰ سال از حکومت اسلامی پیامبر(ص) و ۴۵ سال از جمهوری اسلامی ایران می گذرد و باید کارکردهای مسجد در صدر اسلام را در دستور کار قرار دهیم که در این راستا نیازمند تقویت ائمه جماعت هستیم.

مسئول گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، ائمه جماعت را بازوی فرهنگی امام جمعه دانست و خاطرنشان کرد: امام جمعه راهبر فرهنگی است و این راهبری فرهنگی نیازمند اقدام و عمل همه متولیان فرهنگی است.

وی با بیان اینکه امام جمعه، امام شنبه تا پنجشنبه هم هست، افزود: باید از فرصت های کشور برای تقویت مسجد استفاده کنیم و شاهد حضور فعال زنان و مردان در مساجد باشیم تا زمینه جذب بیشتر جوانان به مسجد فراهم شود.

حجت الاسلام حسینی، از اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها خواست بازوهای فرهنگی ائمه جمعه باشند و یادآور شد: حدود ۹۰۰ پایگاه امامتی به عنوان قرارگاه فرهنگی در شهرها و بخش ها و مراکز استان ها داریم و حدود ۳۰ پایگاه نیز در دست تدارک است.

وی با بیان اینکه اولیای فرهنگی باید برای حضور بیشتر جوانان در مساجد تلاش کنند، گفت: برنامه های شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در سطوح شهرستانی و استانی و منطقه ای برگزار می شود و در مجموع شش منطقه داریم و به صورت فصلی دوره های فرهنگی با محوریت اعتلای فرهنگ ایمانی و انقلابی را در شهرها برگزار می کنیم.

مسئول گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور یکی از برنامه های سال جدید را کشف و جذب و گزینش ائمه جمعه در سفرهای استانی با تاکید بر بومی گزینی و نخبه گزینی دانست و بیان کرد: به دنبال نخبه پروری نیز هستیم.

محمد حیدری، فرماندار شهرستان رودسر نیز، قدرت ملی کشور را دارای دو مولفه سخت افزاری و نرم افزاری دانست و خاطرنشان کرد: حوزه سخت افزار مبتنی بر قدرت نظامی و دفاعی و تجهیزات و امکانات است، اما قدرت نرم چندگانه بوده و یکی از ابعاد قدرت نرم، قدرت فرهنگی و مذهبی است.

وی قدرت فرهنگی و مذهبی را تقویت کننده همه ابعاد و اضلاع قدرت یک کشور دانست که در نهایت قدرت ملی را رقم می زند و عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران یکی از انقلاب های بی نظیر و بی بدیل در جهان بوده و لذا وجه تمایز انقلاب ما وجه فرهنگی آن و استفاده از سرمایه های دینی و مذهبی است. در واقع امام راحل براساس داشته های دینی و اعتقادات مذهبی مردم ایران، انقلاب را ایجاد کرد.

فرماندار رودسر جبهه فرهنگی را پیشران انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی دانست و تاکید کرد: مساجد و حوزه های علمیه یکی از جلوه های قدرت نرم افزاری انقلاب هستند؛ در واقع بنیان های فرهنگی و دینی ایران در این دو ساختار اجتماعی و مردمی نهفته است.

حیدری با اشاره به تمرکز دشمن بر مسائل مذهبی جهت ضربه زدن به جبهه فرهنگی انقلاب، تصریح کرد: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب دو دهه قبل از تهاجم فرهنگی سخن گفتند؛ این در حالی است که جبهه فرهنگی انقلاب مستحکم است و لذا دشمن می خواهد با نفوذ و عبور از این خاکریز، سایر جبهه های قدرت ما را تهدید کند.

وی دوام نظام اسلامی را در پرتو حفظ جبهه فرهنگی و مذهبی دانست که با تلاش علما و فضلا و طلاب و مردم مومن و متدین و دلسوز محقق می شود و گفت: ملت با بصیرت ایران از انقلاب و نظام خود دفاع می کنند.

فرماندار رودسر ۲۲ بهمن امسال را جلوه ای باشکوه از بصیرت ملت دانست که باید به حماسه ۱۱ اسفندماه منتهی شود و ادامه داد: امیدواریم در ۱۱ اسفند شاهد زایش جدید انقلاب و مشارکت پرشور مردم باشیم تا با تشکیل مجلس قوی، دولت بتواند سیاست های مردمی خودش را با قدرت پیش ببرد و دشمنان را دچار یاس و ناامیدی کند.

وی انتخابات را خنثی کننده همه تهدیدات دشمن دانست و متذکر شد: استکبار جهانی در مسئله هسته ای می خواهد یک اجماع بین المللی را علیه جمهوری اسلامی ایجاد کند، اما با بصیرت ملت ایران این دسیسه نیز نقش بر آب می شود.

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا محیطی به عنوان امام جمعه جدید بخش چابکسر معرفی شد و از حجت الاسلام والمسمین قاسم ابراهیمی نوری تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار