نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در چهارمحال‌وبختیاری گفت: در جلساتی که حضور می‌یابم بنا را بر این گذاشتم که از خودم چیزی نگویم مگر آنکه سؤالی بشود و پاسخ بدهم، یعنی تمرکز کارم را بر سخن گفتن از انقلاب اسلامی و امامین انقلاب قرار داده‌ام و این دو هفته تبلیغات را یک فرصت برای جهاد تبیین می‌دانم و تریبونی است که شاید بسیاری از افراد جامعه در دیگر برهه‌ها پای آن ننشینند یا گوشی برای شنیدن نداشته باشند یعنی در این ۲ هفته گوش‌ها و جان‌ها آماده شنیدن صحبت‌ها هستند.
کد خبر: ۱۱۵۵۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰ 24 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در ۱۱ اسفندماه در حالی برگزار می‌شود که در چهارمحال و بختیاری سه کاندیدای این مجلس یعنی «آیت‌الله علی‌رضا اسلامیان»، «آیت‌الله عبدالله کیوانی هفشجانی» و «آیت‌الله منصور مظاهری کرونی» از ۲۵ بهمن‌ماه تبلیغات انتخاباتی خود را در استان آغاز کرده‌اند. در این استان، ۹ نفر برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند که از این تعداد، سه نفر تأیید صلاحیت شدند.

آیت‌الله عبدالله کیوانی، زاده ۱۳۴۴ در شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد است که تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاه خود طی کرد و در ۱۳ سالگی هم‌زمان با آغاز مبارزات انقلاب اسلامی در سال ۵۷ وارد فعالیت‌های مبارزاتی علیه رژیم پهلوی شد. کیوانی با آغاز جنگ تحمیلی، به همراه پدر و برادرانش قصد عزیمت به جبهه کرد و پس از گذراندن آموزش‌های نظامی در یاسوج، در سال ۶۰ عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد. اوایل سال ۶۳ بود که بر اثر انفجار مین از ناحیه پا دچار آسیب جدی شده و به درجه جانبازی نائل آمد.

پس از گذراندن دوران نقاهت زخم جنگ، کیوانی تحصیلات حوزوی را در مدرسه علمیه امامیه شهرکرد طی کرد و سپس به قم رفت و از محضر بزرگانی همچون آیت‌الله جوادی آملی، آیت‌الله حسین مظاهری، آیت‌الله مشکینی و دیگران بهره برد. این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری همزمان با تحصیلات حوزه در دانشگاه نیز مشغول به تحصیل شد و مدرک دکتری در رشته عرفان اسلامی را کسب کرد.

قائم‌مقامی ریاست مرکز تخصصی امام خامنه‌ای، ریاست مجمع کشوری نمایندگان طلاب و فضلای جانباز و قائم‌مقامی مدیر مدرسه حضرت ابوالفضل(ع) از جمله سوابق اجرایی آیت‌الله کیوانی است؛ همچنین تأسیس دارالقرآن حضرت مهدی(عج) هفشجان و تربیت شمار بسیاری از قرآن‌آموزان و جذب در هیئت‌های قرآنی، برگزاری کلاس شرح چهل‌حدیث امام خمینی(ره) در ماه مبارک رمضان از ۲۳ سال قبل تا کنون در شهر هفشجان و شرح و تفسیر و تبیین اندیشه‌های امامین انقلاب در جلسات سطح استان از مهم‌ترین فعالیت‌های تبلیغی آیت‌الله کیوانی است.

آیت‌الله عبدالله کیوانی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدا در خصوص اهم مأموریت‌های مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: مقام معظم رهبری چند مسئولیت را برای این مجلس ترسیم و تعریف کرده‌اند که یکی از آنها، مسئله مطالبه‌گری و دیگری، نگاه کلان و آسیب‌شناسی حرکت انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون است.

وی با بیان اینکه مسئولیت مطالبه‌گری نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بیشتر ناظر بر استان در راستای ارتقای ظرفیت‌ها است، ادامه داد: یعنی نماینده هر استان در مجلس خبرگان رهبری باید بتواند در حوزه مشکلات و مسائل استان خود مطالبه‌گر باشد بنابراین می‌شود از ظرفیت نمایندگی مجلس خبرگان برای بررسی ضعف‌ها استفاده کرد، برای رفع آنها راهکار پیشنهاد داد و از مسئولان مطالبه برطرف کردن ضعف‌ها را داشت.

آیت‌الله کیوانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر انگیزه ورود به عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: حقیقتاً تصمیمی برای ورود به این عرصه را نداشتم که بنا به مطالبه اهالی استان وارد شدم اما امروز که در این عرصه هستم و هر روز که پیش می‌رویم به این باور رسیدم که اگر انتخاب بشوم یا نشوم، وظیفه مضاعفی در نسبت با مردم هم‌استانی دارم.

وی افزود: ممکن است بگویید پیش از این نیز فرصت ایفای وظیفه را داشتید که باید بگویم، قبلاً فرصت ورود به عرصه رسانه‌ای و بروز و ظهور فعالیت‌ها را نداشتم و بدون سر و صدا کارهای فکری و فرهنگی مربوط به انقلاب اسلامی و مکتب را پیش می‌بردم. اکنون اما با توجه به این فرصتی که برای ارتباط بیشتر با مردم برایم فراهم شده است، تصمیم دارم به فضل الهی این ارتباط مستمر و تنگاتنگ شود.

حقایق انقلاب برای مردم تبیین شود

آیت‌الله کیوانی تصریح کرد: در جلساتی که حضور می‌یابم بنا را بر این گذاشتم که از خودم چیزی نگویم مگر آنکه سؤالی بشود و پاسخ بدهم، یعنی تمرکز کارم را بر سخن گفتن از انقلاب اسلامی و امامین انقلاب قرار داده‌ام و این دو هفته تبلیغات را یک فرصت برای جهاد تبیین می‌دانم و تریبونی است که شاید بسیاری از افراد جامعه در دیگر برهه‌ها پای آن ننشینند یا گوشی برای شنیدن نداشته باشند یعنی در این ۲ هفته گوش‌ها و جان‌ها آماده شنیدن صحبت‌ها هستند.

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر ارزیابی از فضای فرهنگی استان، گفت: با یک نگاه ظاهری ممکن است به این نتیجه برسیم که استان ما نیز مانند دیگر مناطق کشور در زمینه پوشش و رفتارهای اجتماعی و ... تحت تأثیر تهاجم فرهنگی و فضای مجازی قرار گرفته است. اما وقتی در متن مردم و بطن جامعه حضور پیدا می‌کنیم مشخص می‌شود که مردم حقیقتاً هم وفادار به انقلاب و هم مقید به شرع هستند لذا در این چند روز ایمانم نسبت به این مردم بسیار بیشتر شد.

آیت‌الله کیوانی تأکید کرد: باید بتوانیم حقایق انقلاب و نعمت‌هایی را که به برکت آن نصیب جامعه شده است به‌خوبی برای مردم تبیین کنیم، اگر این مهم اتفاق بیفتد هم مشارکت عمومی افزایش می‌یابد و هم نگرانی‌ها نسبت به آینده اقتصادی برطرف خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های آینده خود برای استان، توضیح داد: این استان ۱۲ شهرستان دارد و لذا تصمیم دارم چه انتخاب بشوم یا نشوم، هر ماه از سال را به یک شهرستان اختصاص می‌دهم که بتوانم در آنجا حضور پیدا کنم و با مردم صحبت کنم، درد دل آنها را می‌شنوم. امیدوارم گوش شنوایی برای شنیدن مطالب مردم باشم که این مطالب جمع‌بندی و اولویت‌بندی می‌شود تا با کمک مردم به مطالبه‌گری و تحقق خواسته‌های آنان بپردازم.

این نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان با تأکید بر اینکه شرایط ورود به کاندیداتوری مجلس خبرگان کاملاً مشخص است در خصوص برخی مباحث مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر امتیاز بومی بودن، توضیح داد: کسی که شرایط کاندیداتوری را نداشته باشد نمی‌تواند به این عرصه وارد شود از جمله اینکه باید اجتهاد فرد احراز بشود. بنابراین اصل تحقق احراز شرایط برای ورود به این عرصه ارتباطی با بومی بودن یا نبودن فرد ندارد. بنده افتخار می‌کنم که فرزند این استان هستم و چه منتخب باشم چه نباشم، خدمتگزار این مردم خواهم بود.

اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات

آیت‌الله کیوانی در خصوص اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، تأکید کرد: مقوله مشارکت یا عدم مشارکت در انتخابات و هر حضور مردمی در صحنه مبتنی بر احساس امید یا ناامیدی آنان است با این توضیح که هر اندازه امیدواری مردم بیشتر باشد، بیشتر به‌دنبال تحقق اهداف می‌روند. بنابراین برای افزایش مشارکت عمومی در این عرصه سیاسی جا دارد صاحبان تریبون به تبیین فضایل و نعمت‌های انقلاب اسلامی برای ملت ایران بپردازند و از عزت و امنیت و برکتی سخن بگویند که به مدد خون مطهر شهدا کسب کردیم.

وی در پایان گفت: به مردم دلاور استان می‌گویم همانطور که ما در ساحت‌های مختلف چه در عرصه‌های امنیت، علمی و ... پیروزی‌های بزرگ کسب کرده و به مرز ابرقدرتی عالم رسیده‌ایم، در حوزه اقتصادی نیز به لطف الهی به توفیق دست خواهیم یافت پس مردم باید امیدوار باشند و امیدوارانه در انتخابات شرکت کنند. مشارکت مردم کمک خواهد کرد که یک حرکت عمیق و سریع برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی صورت بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار