مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در یادداشتی نوشت:
کد خبر: ۱۱۵۵۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵ 24 February 2024

تابناک خوزستان: به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مجید منادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در یادداشتی با اشاره به تاثیر اقشار مختلف در انتخابات به ویژه هنرمندان بر اهمیت نقش کلیدی اصحاب فرهنگ، هنر و اهالی قلم در روشنگری مردم برای درک اهمیت انتخابات تاکید کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این یادداشت نوشت:

در آستانه رویدادی ملی و میهنی و انجام تکلیفی شرعی و قانونی باید توجه داشته باشیم که انتخابات چه تاثیرهایی بر زندگی ما خواهد گذاشت و قبلاً چه تاثیرهایی داشته ! 

همین امروز برخی قوانینی که روزانه در ادارات و دستگاه ها ملاک عمل قرار می‌گیرد، قوانین مصوب دهه های ۴٠، ۵٠ و ۶٠ هستند و گاه براساس آن ها بسیاری از تصمیمات دولتی و حاکمیتی اخذ می شود و مستقیما در دعاوی و پرونده ها بر زندگی مردم اثر می‌گذارد. 

طبعاً بسیاری از تصمیمات و قوانین مصوب مجلس کنونی و آینده نیز تا دهه ها در زندگی، کار و روابط ما اثرگذار خواهد بود.

از طرف دیگر در بحث نظارت و تعاملاتی که مجلس و مجلسی ها با سایر قوا به ویژه دولت و همچنین بخش خصوصی دارند، مباحث جدی وجود دارد که اهمیت آن نباید دور از چشم بماند. 

تذکرات رهبر حکیم انقلاب اسلامی بر یک امر قانونی یعنی عدم دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات و مسائل اجرایی دولت بسیار راهگشا بوده اما شأن نظارتی مجلس و تعاملات برخی نمایندگان سبب شده همچنان این مسئله به صفر نرسد.

همین امر سبب شده همچنان این مسئله در ارزیابی ها مورد توجه باشد.

هرچند رویکرد قانون و جمهوری اسلامی بر آن است که تفکیک قوا برحسب وظایف صورت بگیرد و به این سمت نیز حرکت می کنند. مخلص کلام اینکه هیچ انتخاباتی مانند مجلس این اندازه در وضعیت استان ها و شهرستان ها شاید موثر نباشد (با تاکید بر اهمیت همه انتخابات ها در سطوح مختلف). 

اصحاب فرهنگ، هنر و اهالی قلم نیز به این میزان اثر و مخاطبی که در جامعه دارند نقش بسیار کلیدی و اثرگذار دارند در روشنگری و آگاه سازی مردم برای درک اهمیت و برجستگی این انتخابات.

در مقاطعی شاهد بودیم تحلیل نادرست یا فریب خوردگی تعداد کمی از اعضای خانواده فرهنگ و هنر ( که البته در هر قشری محتمل است) چه آثاری بر روحیه جامعه گذاشت. 

این البته موید میزان اثر و نقش اهالی خانواده بزرگ هنر است.

حال با تمام این اوصاف و البته به لحاظ شرایط معطوف به این زمان در داخل و خارج از کشور پیام حضور و همبستگی ملت اهمیتی دوچندان یافته و عدم حضور و درک نکردن اهمیت ها و ضرورت ها نیز آسیب های جدی خاص خود را خواهد زد و مشکلات کلان و خرد خود را بر زندگی و معیشت از سویی بر رویکرد دولت و مسئولان خواهد گذاشت. 

لذا باید اهالی هنر، اهل قلم و همه اثرگذاران در ایام باقی مانده «یاعلی» بگویند و با نهضت دعوت و روشنگری اگر کسی همچنان تردید و دیدگاهی دارد قانع شود که سود و منفعت حضور برای کیست و دود عدم حضور و عدم انتخاب صحیح به چشم چه کسانی می رود؟ 

و همچنین ان‌شاءالله گام بعد از دعوت و تاکید بر حضور آگاهان، هدایت گری برای انتخاب صحیح است که درباره آن نیز با اهالی آگاه و بصیر هنر و قلم استان مان سخن خواهیم گفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار