پیکر آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی (ره) روز دوشنبه پس از تشییع و اقامه نمازمیت با حضور علما، خانواده، شاگردان و دوستداران وی در حرم امام راحل به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۱۱۵۵۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 26 February 2024

آیت الله موسوی سید محمد موسوی بجنوردی

به گزارش تابناک تهران، آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی (ره) صبح روز شنبه پنجم اسفند پس از طی یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

پیکر ایشان امروز دوشنبه پس از تشییع و اقامه نمازمیت با حضور علما، خانواده، شاگردان و دوستداران وی در حرم امام راحل به خاک سپرده شد.

وی که فرزند آیت الله العظمی سید حسن بجنوردی بود، در سال ۱۳۲۶ هجری شمسی در نجف اشرف متولد شد و تحصیلات حوزوی خود را نیز در همان شهر نزد اساتیدی همچون حضرات آیات امام خمینی (ره)، خوئی، حکیم و پدرشان گذراند.

عضویت در شورای عالی قضایی و هیأت عفو زندانیان از سوی امام خمینی؛ از جمله مسئولیت های آیت الله موسوی بجنوردی پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود. همچنین یکی از اعضای شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز بود.

وی پدر همسر سید حسن خمینی یادگار امام (ره) بود.

عمده عمر آیت الله سید محمد موسوی بجنوردی به فعالیت های علمی در حوزه و دانشگاههای داخل و خارج کشور گذاشت. عقد ضمان، علم اصول، فقه تطبیقی، اندیشه‌های حقوقی حقوق خانواده، قواعد فقهیه (۲ جلدی) و از جمله تألیفات این فقیه فقید است و از همین رو، در سال ۱۳۸۴ به عنوان چهره ماندگار فقه و حقوق برگزیده شده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار