کد خبر: ۱۱۵۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ 28 February 2024

غالب تحلیلگران سیاسی شرایط فعلی استان کرمانشاه را به مانند سراسر کشور در عرصه عدم مشارکت مطلوب به دلیل وجود مشکلات ناشی از اوضاع معیشتی و اقتصادی حاکم بر جامعه می‌دانند.

میزان مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی نقش تعیین‌کننده‌ای در نتیجه انتخابات و اصلاح امور خواهد داشت.

قطعا راه برون رفت از وضعیت فعلی مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و البته انتخاب فرد اصلح در راستای اصلاح امور است.

اینکه برخی اعتقاد دارند حضور یا عدم حضور در پای صندوق‌های رای تاثیری در آینده جامعه نخواهد داشت کاملا غلط است زیرا در چنین شرایطی عموما به دلیل مشارکت پایین، افرادی بر راس امور قرار خواهند گرفت که مستحق آن جایگاه  نبوده و عمدتا از طریق آرا ناسالم وارد عرصه مدیریت و نظارت خواهند شد.

بدون شک نتیجه مشارکت نکردن مردم در انتخابات آتی، تکرار مجلسی خواهد بود که در بخش نظارت بر دولت عملکرد ضعیفی داشته و باعث بروز بسیاری از مشکلات اقتصادی موجود شده است.

کرمانشاه با توجه به جغرافیای خاص و پتانسیل‌های بسیار بالا در حوزه‌های کشاورزی، معدن، گردشگری، مرز مشترک با عراق و‌... دارد که می‌تواند آن را به يکی از استان‌های برتر کشور تبدیل کند، اما متاسفانه از این ظرفیت، استفاده کاربردی نشده است. یکی از دلائل اصلی این مسئله، عدم مدیریت، دغدغه‌مندی و دلسوزی برخی از مسؤلین اجرایی و نمایندگان استان در سال‌های اخیر بوده که می‌توان گفت این پتانسیل‌ها برای آن‌ها در اولویت قرار نداشته است.

پس رای ندادن و مشارکت نکردن مردم کرمانشاه در انتخابات در عمل یعنی اضافه کردن به سهم این تفکر از قدرت و تصمیم‌گیری در استان، که کلا اعتقادی به پیشرفت و رفاه زندگی مردم ندارند.

کرمانشاه نیاز به تغییر از درون دارد، تغییر و اصلاح در چهارچوب‌های قانونی و از مسیر صندوق که برخی از جریان‌های قدرتمند چنین چیزی را نمی‌خواهند؛ نخست جریان صاحب قدرت و ثروت و دوم جریان انسدادطلب، رای ندادن و یا اشتباه انتخاب مردم استان یعنی کمک عملی به این دو طیف که ان‌شاالله با هوشیاری چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

لذا با توجه به نکات اشاره شده مردم کرمانشاه باید ضمن مشارکت حداکثری افرادی را به نمایندگی خود راهی بهارستان کنند که در عین پاکدستی و سلامت، صراحت، جسارت، شجاعت و مردمداری را داشته باشد، فردی مانند سید قاسم جاسمی که در دور دهم نمایندگی مردم غیور کرمانشاه را در محلس شورای اسلامی بر عهده داشت و با نطق‌های متعدد، قاطع و مجدانه خود در مقابل دولت مردان ناکارآمد آن زمان ایستاد تا صدای ملت باشد.

سید قاسم جاسمی به عنوان رزمنده و فرمانده دوران دفاع مقدس، جانباز دفاع از ناموس و کیان وطن و نماینده مردم در خانه ملت طی ۴۰ سال گذشته ثابت کرده است همواره در مسیر خدمت به مردم گام برداشته و هیچگاه منافع شخصی خود را ملاک عمل قرار نداد.

۱۱ اسفند ماه روز مهمی برای سرنوشت ملت ایران خواهد بود، ملتی که با انتخاب نمایندگان دلسوز، پاک دست و شجاعی چون سید قاسم جاسمی می‌توانند نقش موثر تری در رفع مشکلات کشور به ویژه عرصه اقتصادی داشته باشند.

مرد میدان مردمداری و تلاش می‌خواهد کرمانشاه

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار