استاندار کرمانشاه:
استاندار کرمانشاه با بیان تمدید زمان انتخابات تا بامداد امشب گفت: ۸۰ مورد تخلف توسط هیئت بازرسی در انتخابات در حال پیگیری است.
کد خبر: ۱۱۵۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 01 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمد طیب صحرایی شامگاه امروز جمعه (یازدهم اسفندماه) با حضور در ستاد انتخابات استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از نخستین دقایق آغاز اخذ رای تاکنون روند مطلوبی داشته‌ایم.

وی افزود: بر خلاف اینکه باید موانعی را مرور می‌کردیم، با پیگیری‌های سازمان‌های دست‌اندرکار پشتیبانی مطلوبی صورت گرفت و جریان ثابت برق و شبکه را داشتیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: برای حضور مردم نیز از دقایق ابتدایی صبح روند رأی‌گیری به صورت تدریجی و پیوسته در مناطق شهری، روستایی، عشایری و مرزی در جریان بوده و تاکنون ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در فضای انتخابات ممکن است نکاتی مانند ابهامات پیش بیاید؛ تاکنون چهار رکن تاکید شده توسط مقام معظم رهبری را در این عرصه رعایت کرده‌ایم و استان دارای فضای آرام و سالمی در فضای انتخابات است.

صحرایی اضافه کرد: در برخی شهرستان‌ها شرایط رقابت به قدری است که حساسیت‌ها بیشتر شده اما تمامی رقابت‌ها در یک روند انتخاباتی معقول و منطقی است؛ هیچ نکته مزاحم و آزاردهنده‌ای نداریم و امید است مردم در شرایط مناسب پای صندوق‌های رای حضور یابند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: آنچه وظیفه ما بوده صیانت از آراء مردم است، طبیعی است که در یک استان پهناور و مجموعه شهرستان‌ها نکاتی به عنوان شکایت مطرح شود.

وی ادامه داد: تقریبا ۴۸۰ شکایت دریافت کرده‌ایم، ابهام لزوماً به معنای یک شکایت مستدل نبوده و بنابراین از جمع شکایات ۴۰۰ مورد استنادی نداشته، ۸۰ مورد در مجموعه بازرسی بررسی شده و طی ضوابط پیگیری‌ها انجام و در صورت لزوم برخورد می‌شود.

صحرایی ابراز کرد: برای اینکه مجموعه فعال آموزش و پرورش بتواند با آرامش بیشتری روند انتخابات را همراهی کند بر اساس جمع‌بندی‌ها فردا تمامی مدارس استان کرمانشاه در مقاطع مختلف صبح و بعد از ظهر تعطیل است.

وی بیان کرد: با افرادی که برای رأی دهی مردم ایجاد مزاحمت کنند برخورد قانونی می‌شود و در این راستا تاکنون بیش از صد نفر دستگیر شده‌اند.

صحرایی در ادامه اذعان کرد: در هیچ شعبه‌ای مشکل کمبود تعرفه نداریم و هر شعبه‌ای که نیاز به تعرفه داشته باشد در اسرع وقت آن را دریافت می‌کند، بررسی از تعداد و موقعیت صندوق‌ها در دوره قبل داشتیم و سعی کردیم که جانمایی بهتری انجام شود و در این راستا تعداد صندوق‌ها در مراکز پرتراکم افزایش یافته است.

وی در پایان گفت: هیچ خبری تاکنون مبنی بر دستگیری نامزد انتخاباتی وجود ندارد، گمانه زنی‌هایی در بحث انتخابات مطرح شده که صحت ندارد و لازم است مردم اخبار را از رسانه‌های رسمی پیگیری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار