مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گفت: میزان ورودی آب در سال آبی جاری به سد کوثر ۱۲۰ میلیون متر مکعب می‌باشد در حالی که در مدت مشابه ۲۱۶ میلیون متر مکعب بوده که کاهش ۱۰۰ میلیون متر مکعبی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۵۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴ 04 March 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، اکبر خدری روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۵ درصد از گنجایش مخزن۵۴۷ متر مکعبی سد کوثر هم اکنون پر است.

وی با بیان اینکه حجم ذخیره شده آب سدکوثر در گچساران هم اکنون ۴۶۰میلیون متر مکعب است و گفت: ۱۴۹ میلیون متر مکعب آب در سال آبی جاری برای مصارف مختلف رها سازی شده است.

خدری ابراز کرد: بیش از ۵۷.۵۱ میلیون متر مکعب آب شرب برای استان‌های جنوبی کشور امسال رها سازی شد.

وی ادامه داد: این در حالی است که در سال آبی گذشته بیش از ۵۵ میلیون متر مکعب برای مصرف آب شرب رها سازی شده است.

خدری اظهار کرد: در این مدت همچنین ۲۳.۵۲میلیون متر مکعب آب کشاورزی، ۴۰۹ میلیون متر مکعب آب صنعت و ۲۳.۸۲ میلیون متر مکعب برای مصرف (زیست محیطی) در این سد رهاسازی شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتنی این سد از سطح دریا ۶۲۵ متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد از ۶۱۹.۳۰ متر است.

وی بیان کرد: سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است که بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب کشور را تامین می‌کند.

خدری بیان کرد: پنج میلیون متر مکعب آب در سال آبی جاری از سد کوثر تبخیر شد.

مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گفت: هم اکنون دبی خروجی کل سد کوثر هفت و ۴۳ صدم متر مکعب برثانیه و ورودی دبی ۲۰ متر مکعب بر ثانیه است.

سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس را می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار