تابناک هرمزگان- معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خانه عود با هدف تثبیت برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی و همچنین کمک به ارتقای سطح علمی هنرمندان این ساز، در قشم ساخته می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۵ 05 March 2024

به گزارش تابناک هرمزگان// ادریس راموز در نشست با خبرنگاران جزیره و در آستانه برگزاری نخستین‌ جشنواره ملی عودنوازی که قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه در تالار آئینه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قشم برگزار شود، اظهار کرد: سیاست سازمان منطقه آزاد قشم در رابطه با هنر و هنرمندان، حفظ و حمایت از میراث ملموس و ناملموس در این‌ منطقه مستعد است.
وی با اعلام اینکه در قشم هنرمندان زیاد عودنواز حضور دارند، افزود: این جشنواره سال آینده در سطح بین‌المللی با حضور نمایندگانی از کشورهای عربی و آفریقایی در قشم برگزار خواهد شد.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان‌ منطقه آزاد قشم، سال گذشته موفق به ثبت جهانی ساز عود در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) شدیم و امیدواریم با ساخت خانه عود و ادامه برگزاری جشنوار‌های ملی و بین‌المللی در این جزیره، نام قشم بیش از گذشته در نقاط مختلف جهان بدرخشد.

وی با اشاره به اینکه ساز عود از ایران به کشورهای عربی و آفریقایی منتقل شده است، ادامه داد: با داشتن میراثی با ارزش و زبان هنر می‌توانیم در ارتباطات میان فرهنگی در منطقه و فرامنطقه‌ای نسبت به معرفی فرهنگ اصیل کشورمان اقدام کنیم.
بنا به این گزارش، نخستین جشنواره ملی عودنوازان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۱۶ و ۱۷ اسفند ماه و اختتامیه آن هم روز جمعه در قشم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار