معاون معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت:سرقت در شهرستان شهریار در مقایسه با مدت مشابه ۱۱ ماه سال گذشته روند نزولی داشته است.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶ 10 March 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از فرمانداری شهریار، ابوالفضل نیکوکار در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان شهریار افزود: چنانچه تقسیم کار صورت گیرد و از ظرفیت هایی که در شهرستان موجود است استفاده گردد نتایج مطلوبی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم به دست خواد آمد.

وی با اشاره به وجود منابع ملی، ظرفیت های باغداری و کشاورزی در شهرستان شهریار و لزوم ثبت آن در سامانه مدیریت واحد زمین ادامه داد: باید از این ظرفیت استفاده کرد تا منابع ملی دستخوش تغییرات غیرمجاز و دست درازی عده ای نشود.

معاون دادگستری استان تهران : سرقت در شهرستان شهریار سیر نزولی دارد

هاشم امامی رئیس دادگستری شهرستان شهریار نیز در خصوص جذابیت مکانهای خاصی برای وقوع جرم گفت: هر چه آماج جرم برای وقوع جرم جذابتر باشد بیشتر مستعد وقوع جرم در آن منطقه است، باغات شهریار بیشترین جاذبه را برای وقوع جرم دارد که البته تمهیداتی جهت پیشگیری اتخاذ گردیده است.

امامی افزود: تمام مراجع نظارتی، انتظامی ، بسیج همدلی و هم افزایی های مطلوبی با دستگاه های قضایی دارند و شهرستان شهریار جزو حوزه های قضایی است که ائمه جمعه دغدغه فراوانی در خصوص پیشگیری از جرایم دارند و یاری رسان مجموعه هستند.

رئیس دادگستری شهرستان شهریار با ابراز خرسندی از برگزاری مطلوب انتخابات تصریح کرد: انتخابات بدون هیچ مسئله خاصی برگزار گردید و مدیریت خوبی هم توسط فرماندار و عوامل دخیل در انتخابات صورت گرفت که منجر به برگزاری انتخابات سالم و با امنیت و حضور حداکثری مردم در شهرستان گردید.

فرماندار شهرستان شهریار: اقدامات پیشگیرانه در وقوع جرم باید در اولویت دستگاه های متولی قرار گیرد

علیرضا فاتحی نژاد فرماندار شهرستان شهریار با تاکید بر رویکرد پیشگیرانه قبل از وقوع جرم آن را اولویت اصلی دستگاه های متولی عنوان کرد.

معاون دادگستری استان تهران : سرقت در شهرستان شهریار سیر نزولی دارد

فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به حضور مردم در انتخابات گفت: مردم حماسه بسیار باشکوهی را در انتخابات رقم زدند و این مسئله ناشی از بصیرت مردم شریف ایران اسلامی است، درشهرستان شهریار نیز مردم مشارکت بسیار خوبی را رقم زدند.

وی افزود: علی رغم توطئه هایی که دشمن برای کم رنگ کردن انتخابات به کار برد ولی مردم با حضور حداکثری نشان دادند که پای نظام و انقلاب با تمام قدرت ایستاده اند.

فرماندار شهرستان شهریار با اشاره به اقدامات شاخص دولت در شهرستان شهریار بیان کرد: تکمیل و تجهیز بیمارستان امام خمینی ره که هزینه تجهیز آن با ساخت بیمارستان برابری می کرد در دولت مردمی به بهره برداری رسید و مردم توانستند بعد از سالهای زیاد از خدمات آن استفاده نمایند.

فاتحی نژاد ادامه داد: با توجه به اینکه دستگاه قضایی اقدامات لازم را در حوزه کاهش جرائم انجام میدهد، باید یک سری اقدامات پیشگیرانه از سوی نهادها، متولیان فرهنگی آموزشی که نقشی در فرهنگ سازی و تعلیم و تربیت دارند صورت گیرد.

فرماندار شهرستان شهریار تصریح کرد: برای پیشگیری که قسمت مهم آن آموزش مسائل است باید با دخیل کردن مردم و بسیج عمومی از طریق آموزش و توجیه مسائل در بحث پیشگیری اقدام نمود و برنامه ریزی های لازم را در خصوص انجام داد.

شهرستان شهریار در غرب استان تهران قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار