مدیرکل گمرکات کرمانشاه:
مدیرکل گمرکات کرمانشاه از گذشتن صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه از مرز سه میلیارد دلار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶ 10 March 2024

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده با اشاره به صادرات یازده ماهه استان، اظهار کرد: در یازده ماهه سال جاری سه میلیارد و ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار کالا به وزن ۶ میلیون و ۵۹۰ هزار تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است.

 

وی افزود: این میزان صادرات کالا در یازده ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۲۳ درصد و از حیث وزن رشدی پنج درصدی داشته است.

 

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه تصریح کرد: عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات این استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و… عنوان کرد.

 

رشد وزنی و ارزشی واردات کالا از گمرکات استان کرمانشاه

 

عباس زاده در ادامه اشاره‌ای نیز به آمار یازده ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در این مدت در مجموع ۷۰ میلیون و ۷۰۵ هزارو ۱۸ دلار کالا به وزن هشت هزار و ۸۴۶ تن از طریق گمرکات کرمانشاه، پرویزخان و خسروی وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۹ درصد و از حیث وزن ۱۳ درصد افزایش داشته است.

 

وی در پایان به عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه نیز تاکید و خاطر نشان کرد: پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و… از جمله کالاهای وارداتی از طریق گمرکات این استان بوده است

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار