رئیس کمیته امداد شهرستان دره‌شهر گفت : طرح توانمند سازی زنان غیر تحت حمایت سرپرست خانوار با مشارکت کمیته امداد گروه‌های مردم نهاد و مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد در این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷ 15 March 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ کولیوند بیان داشت : در مرحله نخست این طرح، بیش از ۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مشمول که مستعد توانمندسازی هستند شناسایی شده است، گفت: هدف این اشتغال، توانمندسازی و خوداتکایی این تعداد زن سرپرست خانوار از طریق ایجاد شغل از اهداف اجرای این طرح است

وی افزود : در این طرح در گام اول هر زن سرپرست خانوار مبلغ ۲50 میلیون ریال و جمعا مبلغ 20میلیارد ریال دریافت خواهد کرد تا در آینده با راه اندازی مشاغلی از جمله پرورش مرغ خانگی، خیاطی و همچنین بسته بندی سبزیجات نیازی به حمایت دستگاه‌ای حمایتی نداشته باشند.

کولیوند ادامه داد : مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد با مشارکت چند گروه و تشکل مردمی تسهیل‌گر با پشتیبانی استانداری مجریان اصلی این طرح هستند و این نهاد دوره‌های آموزشی برای گروه‌های تسهیل‌گر و زنان مشمول این طرح را برگزار کرده است.

وی خاطرنشان کرد :  اولویت توانمندسازی این زنان از طریق اشتغال و پایدارسازی مشاغل مورد نظر و کمک به کارآمدتر شدن تشکل‌های مردمی در زمینه توانمندسازی این خانواده‌ها از جمله دیگر اهداف مورد نظر در اجرای این طرح است./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار