شهردار ابهر گفت: یکی از بزرگ‌ترین شاخصه‌های تمدن اسلامی ما فرهنگ ایثار و شهادت است که این فرهنگ نیز مرهون ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی شهدا است.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵ 13 March 2024

به گزارش تابناک زنجان، عباس رضا حیدری امروز (چهارشنبه ۲۲ اسفند ماه) در مراسم تکریم از خانواده شهدا با بیان اینکه پاسداشت مقام شهدا نه به عنوان یک مدیر بلکه به عنوان یک شهروند نیز وظیفه ماست، اظهار کرد: شهدا افتخاراتی برای کشورمان رقم زدند که در تاریخ ایران بی‌نظیر است.
وی با بیان اینکه در کنار مباحثی همچون جامعه شناختی و فرهنگ معماری و موضوعاتی از این قبیل بحثی نیز به نام فرهنگ و تمدن داریم، افزود: هر دوی این موضوعات به روابط اجتماعی و اتفاقاتی که در جامعه می‌افتد باز می‌گردد.
حیدری با توضیح این مطلب که نظام اسلامی ما برای خودش یک تمدن است که آیندگان درباره آن صحبت خواهد کرد، افزود: یکی از بزرگ‌ترین شاخصه‌های تمدن اسلامی ما فرهنگ ایثار و شهادت است که این فرهنگ نیز مرهون ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی شهدا است.
شهردار ابهر با تاکید بر ضرورت خدمت‌رسانی صادقانه به خانواده شهدا، یادآور شد: انجام دادن کار برای شهدا وظیفه تک تک ما است به ویژه در برهه کنونی که دشمن در تلاش است نام و یاد شهدا را از اذهان مردم و به خصوص جوانان بزداید.
وی با بیان اینکه کار‌هایی که شهدا انجام دادند مصداق همان خدمت صادقانه بدون منت است، تصریح کرد: برخی از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر ما مزین به نام شهید هستند، ولی وضعیت خوبی ندارند که حتما پیگیر حل مشکلات این نقاط شهری خواهیم بود.

در ادامه این جلسه رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ابهر گفت: شهدا انسان‌های وارسته‌ای هستند که در راه اسلام و انقلاب جان شیرین خود را در طبق اخلاص نهاده و فدا کردند. خدمت‌گزاری به خانواده معظم و مکرم شهدا یک افتخار است، زیرا شهدا مظهر اقتدار ملت ایران هستند.

سید علی حسینی با توضیح اینکه طبق تاکیدات مقام معظم رهبری ما باید پیام شهید را بشنویم، اذعان کرد: از این پیام‌ها باید برای آبادی دنیا و آخرت خود بهره گیریم.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید وظیفه خود را نسبت به امام و شهدا انجام دهیم، توضیح داد: شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند و هر چه برای آنان کار کنیم باز ادای دین نکرده‌ایم.

برچسب ها: زنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار