به مناسبت سال نو ۱۰۰سیاه چادری در قالب نوروزگاه عشایری در فارس برپا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴ 16 March 2024

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل امور عشایر استان فارس از اعلام آمادگی و راه‌اندازی ۱۰۰ سیاه چادری عشایری در قالب نوروزگاه عشایری در ورودی و خروجی شهر‌های فارس خبر داد.
عبدالحمید کریمی افزود: در راستای اجرای طرح سازمان امور عشایر کشور با نام ۳۰-۶۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهرها، عشایر استان فارس استقبال بی نظیری نسبت به سالیان گذشته نشان داده‌اند به گونه‌ای که تا این لحظه ۱۰۰ سیاه چادر آماده نصب و جانمایی شده است.
وی افزود: نوروزگاه‌ها فرصت مناسبی برای اشتغال‌زایی و اشتغال‌آفرینی عشایر در ۴ محور بوم‌گردی و گردشگری، تولید گوشت قرمز، گیاهان دارویی و صنایع دستی است که با توجه به تجربیات عشایر در سالیان اخیر، بازخورد مناسب و مطلوبی در میان عشایر داشته است.
مدیرکل امور عشایر استان فارس افزود: عشایر استان فارس در طرح نوروزی، با ایجاد فضایی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی اقدام به ارائه توانمندی‌های عشایری همچون غذا‌های محلی، تهیه محصولات لبنی محلی، عرضه صنایع دستی همراه با اجرای موسیقی‌های محلی از میهمانان نوروزی استقبال و پذیرایی خواهند کرد.
کریمی تاکید کرد: در راستای تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان نیز دستورالعمل‌هایی برای فعالیت‌های سیاه چادر‌های عشایری ابلاغ شده است.
وی هدف از برگزاری این نوروزگاه‌ها را فراهم کردن زمینه توقف و استراحت مسافران ورودی فارس و داشتن سفری ایمن با توجه به جذابیت، تنوع رنگ و آداب و سنن غنی عشایر در سیاه چادر‌های عشایری عنوان کرد.

برچسب ها: نوروزگاه ، عشایر ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار