استقبال از نوروز ۱۴۰۳
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: ۷۵۰ غرفه صنایع دستی و ۵۰ جشنواره در سراسر استان در ایام نوروز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۱۵۹۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲ 17 March 2024

به گزارش خبرنگارتابناک گیلان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز گفت: برنامه‌های نوروزی و کردشگری گیلان امسال با محوریت ماه مبارک رمضان در استان برگزار خواهد شد.

ولی جهانی با اشاره به برپایی ۷۵۰ غرفه صنایع دستی و ۵۰ جشنواره در گیلان در ایام نوروز، افزود: این غرفه‌ها در همه شهرستان های استان تا عید سعید فطر دایر است.

وی، به برگزاری مراسم ویژه استقبال از نوروز هم اشاره کرد و گفت: این آیین‌ها در برخی شهرستان‌های هدف برگزار شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین از نصب بنر‌های گردشگری و تابلو برای معرفی اماکن گردشگری استان خبر داد و گفت: این تابلو‌ها در ورودی‌ها و سطح شهر نصب می‌شود.

ولی جهانی، از ثبت ملی ۵۵ اثر طبیعی منقول، غیر منقول و معنوی استان هم خبرداد و گفت: امسال با تلاش مسولان میراث فرهنگی ، جنگل‌های هیرکانی و تی تی کاروانسرا هم ثبت جهانی شد.

وی همچنین به رشد سرمایه گذاری گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: امسال بیش از ۲۰۵ موافقت برای سرمایه گذاری در طرح‌های گردشگری صادر شده که در مقایسه با پارسال صد در صد افزایش دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین از آمادگی ۳ هزار واحد گردشگری علاوه بر ۱۵ هزار خانه مسافر در استان خبرداد و گفت: این واحد‌ها در همه شهرستان‌ها آماده ارایه خدمات به مسافران هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار