معاملات ملک و املاک نیز مانند سایر معاملات، قوانین مربوط به خود را دارد. وکیل املاک ایرانی خارج از جز پردرآمدترین وکیل حقوقی است؛ زیرا ایرانیان با خرید و فروش ملک در خارج از کشور به‌راحتی سرمایه‌گذاری می‌کنند و قادر به دریافت اقامت دائم خود نیز هستند.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹ 19 March 2024

وکیل املاک ایرانی برای خرید و فروش ملک

PersianAttorney.biz - معاملات ملک و املاک نیز مانند سایر معاملات، قوانین مربوط به خود را دارد. وکیل املاک ایرانی خارج از جز پردرآمدترین وکیل حقوقی است؛ زیرا ایرانیان با خرید و فروش ملک در خارج از کشور به‌راحتی سرمایه‌گذاری می‌کنند و قادر به دریافت اقامت دائم خود نیز هستند.

وکلای ایرانی متخصص در حوزه املاک، معاملات را به نفع موکل خود انجام می‌دهند. این وکلا با مشاوره حقوقی در مورد خرید و فروش ملک مانع از ایجاد مشکلات حقوقی موکلان خود در آینده می‌شوند‌. وکلای املاک افرادی متخصص، باتجربه و متعهد هستند که در تنظیم انواع قراردادهای ملک و املاک فعالیت می‌کنند. در این مقاله خدمات وکلای املاک ایرانی و حیطه کاری آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

وکیل املاک ایرانی به حل کدام مشکلات کمک می‌کند؟

خرید و فروش زمین، آپارتمان، ویلا و به‌طور‌کلی املاک در هر کشوری باید طبق قوانین و مقررات آن کشور انجام شود. وکلای ایرانی مقیم آمریکا یا سایر کشورها مدارک تخصصی خود را در آن کشور دریافت کرده‌اند و از قوانین حقوقی املاک اطلاع کاملی دارند. همچنین این افراد دارای مجوز رسمی کار و فعالیت در زمینه مشاوره حقوقی خرید و فروش املاک هستند.

بنابراین، آگاه‌ترین و مطمئن‌ترین مشاور برای حفظ دارایی‌ها و همچنین افزایش آن محسوب می‌شوند‌. از آنجایی که هزینه خرید زمین و ساختمان در خارج از کشور بالا است، سهل‌انگاری در انتخاب وکیل املاک ایرانی موجب ضررهای مالی و چه‌بسا جانی خواهد شد. این وکلا در حل و جلوگیری از ایجاد مشکلات حقوقی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت به موکلان خود کمک بسیاری می‌کنند.

اختلافات حقوقی برای خرید و فروش املاک

این اختلافات و دعاوی حقوقی در صورت ایجاد ضرر مالی و پایمال‌شدن حقوق افراد ایجاد می‌شوند‌. یک وکیل املاک متخصص در رفع و جلوگیری از ایجاد این دعاوی، کمک‌کننده است. این دعاوی شامل: عدم تنظیم رسمی سند ملک یا ساختمان، لغو معامله، عدم تخلیه به‌موقع ملک و غیره می‌شوند.

یک وکیل املاک خوب با دانش و تخصصی که دارد به پرونده حقوقی موکل خود رسیدگی می‌کند. این وکلا برای حل دعاوی حقوقی موکل خود با طرف قرارداد وارد مذاکره می‌شوند که این مشکلات را به‌سرعت حل کنند. اما، در مواردی که مذاکره نتیجه‌بخش نباشد، این دعاوی باید در دادگاه حل‌وفصل شوند.

دعاوی یا مشکلات کیفری ناشی از معامله ملک

یک وکیل املاک ایرانی در رسیدگی به دعاوی کیفری مربوط به ملک و املاک نیز مشارکت دارد. این مشکلات زمانی ایجاد می‌شوند که تخلف قانونی در املاک صورت گرفته باشد. این دعاوی شامل جعل سند، تغییر غیرقانونی کاربری ملک، تصرف در ملک و مواردی از این قبیل هستند.

دعاوی مربوط به ثبت املاک

دعاوی ثبتی از جمله مشکلاتی هستند که باید توسط وکیل املاک پیگیری شوند. این دعاوی از نظر حقوقی مشکلات بسیاری را برای افراد ایجاد می‌کنند.برخی از این مشکلات شامل: ابطال اسناد رسمی املاک، ساخت‌و‌ساز غیرقانونی در ملک، عدم ثبت سند مالکیت در دفاتر رسمی و غیره می‌شوند.

وکیل املاک در هر کدام از موارد ذکر شده موظف است که از حق موکل خود دفاع کند. این وکلا در ابتدا به تنظیم شکایت‌نامه می‌پردازند و سپس مراحل قانونی شکایت موکل خود را پیگیری می‌کنند.

وظایف وکیل املاک ایرانی چیست؟

مشاوره حقوقی با وکیل املاک به افراد ایرانی کمک می‌کند که بدون نگرانی از ضرر مالی، در یک کشور دیگر صاحب ملک شوند. این وکلا خدمات متنوع زیر را به موکلان ایرانی خود ارائه می‌دهند:

  • تنظیم قراردادهایی مانند: اجاره‌نامه، رهن، خرید، مشارکت در ساخت و غیره
  • حل مشکلات اسناد املاک اوقافی
  • کمک به خرید و فروش املاک شراکتی و تفکیک ملک
  • انجام تمامی مراحل قانونی انتقال سند
  • حضور در دادگاه برای دفاع از حقوق موکل

تمامی وکلای املاک از جزئی‌ترین قوانین مربوط به خرید، فروش و انتقال ملک مطلع هستند و مانع از کلاهبرداری سودجویان می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

https://www.tabnak.ir/fa/news/1214746/اختیارات-کلیدی-وکیل-املاک-ایرانی-در-برون-مرز

توجه داشته باشید که این مطلب راهنمایی عمومی برای انتخاب وکیل ایرانی است و نکات قانونی را پوشش نمی‌دهد.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار