استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت : زمین‌های شهرک صنعتی که مدت دو سال یا بیشتر از زمان ساخت و ساز داده شده به متقاضیان می‌گذرد اما اقدام خاصی انجام نشده، باید خلع ید و به سرمایه‌گذار اهلیت‌دار واگذار شوند.
کد خبر: ۱۱۶۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲ 02 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اشاره به اقدام هتاکانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان کنسول‌گری جمهوری اسلامی ایران در کشور سوریه، اظهار داشت: این اقدام که به معنای زیر با گذاشتن تمام خطوط قرمز بین‌المللی است را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: در این حادثه تعدادی از مستشاران ایرانی به شهادت رسیدند که شهادت این عزیزان را به خانواده محترم آن‌ها و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض می‌نماییم.

استاندار ایلام ادامه داد: از مردم استان ایلام در تمامی شهرستان‌ها به خاطر برگزاری و حضور در مراسمات سالروز شهادت امام علی(‌ع) تقدیر و تشکر داریم.

بهرام‌نیا با اشاره به تقارن روز طبعیت با سالروز شهادت امام علی(ع)، خاطرنشان کرد: در روز طبعیت در تمامی شهرستان‌های استان شاهد خیل عظیم مردم در مراسمات عزاداری و سوگواری سال‌روز شهادت امام علی‌(ع) بودیم که این مهم نشان از ولایت‌مداری، انقلابی بودن و ارزش‌مداری مردم شهیدپرور استان ایلام دارد که طبق شنیده‌ها در شهرستان آبدانان حضور مردم در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت علی(ع) بیش از ایام تاسوعا و عاشورا بود که قابل تحسین و تقدیر است و این خود نشان از ولایت‌مداری، پای‌بندی و تعهد مردم عزیز این شهرستان به نظام اسلامی و ارزش‌ها است.

وی با اشاره به حضور خیل عظیم مردم در مراسم سوگواری سال‌روز شهادت امام علی(ع) در روز طبعیت بسیار، گفت: حضور این خیل جمعیت در مراسم سوگواری سال‌روز شهادت امام علی(ع) ستودنی بود و بار دیگر هجمه‌های دشمنان و معاندان نظام و اسلام، توسط مردم ولایت‌مدار و انقلابی خنثی شد. مردم استان ایلام بار دیگر پای‌بندی خود را به ارزش‌ها به اثبات رساندند.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با اشاره به تقارن سال جدید با بهار قرآن، گفت: شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم‌رهبری به‌عنوان شعار سال انتخاب شد، امیدواریم که در سال جدید این شعار و راهبرد نصب‌العین همه مدیران باشد تا آن‌چه مد نظر مقام معظم‌رهبری است عملا تحقق یابد. در واقع معظم‌له از سال ۱۳۹۰ بر موضوعات اقتصادی تاکید دارند امیدواریم مدیران در راستای تحقق شعار سال بکوشند و خروجی‌ و نتیجه کار، مبین عملکرد موفق ما باشد.

وی عنوان کرد: زمین‌های شهرک صنعتی که مدت دو سال یا بیشتر از زمان ساخت و ساز داده شده به متقاضیان می‌گذرد اما اقدام خاصی انجام نشده، باید خلع ید و به سرمایه‌گذار اهلیت‌دار واگذار شوند.

استاندار ایلام گفت: مطالبه جدی ما و مردم استان، برگرداندن این زمین‌ها است چراکه با وجود متقاضیان زیاد، اکنون مشکل کمبود زمین داریم، اولویت کاری شهرک‌های صنعتی در سال جاری، تعیین تکلیف زمین‌های واگذار شده‌ای باشد که با گذشت بیش از دو سال، اقدامی در آن‌ها انجام نشده و صورت نگرفته است.

دکتر بهرام‌نیا عنوان کرد: در شرکت شهرک‌های صنعتی اقدامات خوبی در دستور کار است که امیدواریم اراضی که در دست افراد است و سال‌ها راکد مانده هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

استاندار ایلام گفت: بحث کارخانه سیمان و پتروشیمی دهلران که در دولت سیزدهم پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند و نیز تعیین تکلیف و به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه‌تمام که درصد پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، به منظور جلوگیری از هدررفت منابع، باید از اولویت‌های مهم اقدامات اقتصادی در استان باشد.

 بهرام‌نیا اظهار داشت: تکمیل ایستگاه‌های پمپاژ، نقش مهمی در آب‌رسانی و افزایش اراضی آبی استان دارد.

وی افزود: فاز اول چهار ایستگاه پمپاژ در سال گذشته و سه ایستگاه دیگر نیز تا نیمه اول‌سال جاری به بهره‌برداری می رسند.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که متوسط عمر پمپاژها حداکثر ۱۹ سال است در جلسه اخیر، وزیر جهاد کشاورزی قول دادند تمام ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی استان ایلام در قالب مولدسازی تامین اعتبار شوند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار