کد خبر: ۱۱۶۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۳ 02 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، رئیس کل دادگستری مازندران اظهار کرد:
۱۸ پرونده قصاص طی سال گذشته در مازندران به صلح وسازش قطعی رسید

رئیس کل دادگستری مازندران گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸ پرونده قصاص، با تلاش معاونت حل اختلاف استان منجر به سازش قطعی و ۳۳ فقره سازش مشروط شد.
بر اساس گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان مازندران، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری افزود: برقراری صلح وسازش، بسیارمهم، زمان‌بر و نیازمند مولفه‌ها وتلاش‌های بسیاری است، میانجی‌ها و اعضای حل اختلاف باید توانمندی‌های ارتباطی برای افزایش اثر بخشی انجام شده، میزان مصالحه در پرونده‌های مهم کیفری، حقوقی و اجرای احکام داشته باشند.
وی بر نظارت بر عملکرد روسای حوزه‌های قضایی و دادستان ها‌ی عمومی و انقلاب به منظور هدایت صحیح پرونده‌های حقوقی و کیفری به شعب شورای حل اختلاف تاکید کرد و گفت:اقداماتی برای ایجاد تحول در شیوه‌های انگیزه دهی به قضات و‌کارکنان نظیر ساماندهی و هدفمند سازی نحوه پرداخت پاداش و بهره وری به قضات و کارکنان تمام وقت و پاره وقت، پایش و نظارت مستمر عملکرد حوزه‌های قضایی از جهت میزان مصالحه در پرونده‌های مهم کیفری، حقوقی و اجرای احکام ورتبه بندی حوزه‌های قضایی بر مبنای صلح و سازش صورت گرفته است.
رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۸ پرونده قصاص، با تلاش معاونت حل اختلاف استان منجر به سازش قطعی و ۳۳ فقره سازش مشروط شد، افزود: همچنین برای ارتقا فرهنگ صلح وسازش، آموزش‌های لازم به شعب ناکارآمد بصورت مکاتبه‌ای یا تلفنی داده شد و از طریق برگزاری پویش‌های مناسبتی به احترام امام رئوف می‌بخشم، به عشق امام حسین(ع) می‌بخشم، به احترام حضرت زهرا(س) می‌بخشم، و به حرمت علی (ع) می‌بخشم نسبت به ارتقا مشارکت‌های مردمی اقدام شد.
وی گفت: تعداد پرونده‌های قابل سازش استان در ۱۱ ماه امسال ۱۴۰۲، حدود ۱۴۶ هزار و ۵۴۴ فقره است و از این تعداد ۵۳ هزار و ۷۶۸ فقره پرونده معادل ۳۷ درصد پرونده‌های ارجاع شده به شعب حل اختلاف منتهی به سازش شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۵ درصدی بودیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری، تعداد کل پرونده‌های قضایی ارجاعی به شورای حل اختلاف مازندران را ۲۳۰ هزارو ۴۰۰ فقره عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲۲۹ هزارو ۹۴۱ فقره رسیدگی و در واقع بیش از ۹۹ درصد پرونده‌ها مختومه شده است. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار