مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با توجه به مشکلات عدیده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در حوزه سلامت و بهداشت، قرار است با همکاری پزشکان خیر اولین مرکزنیکوکاری سلامت محور در اردبیل راه‌اندازی شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶ 05 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، ۱۶ فروردین در نشست با جمعی از پزشکان خیر اردبیلی، اظهار کرد: پزشکان خیر همواره در خدمات رسانی به خانواده‌های نیازمند پشتیبان و یاریگر نهاد انقلابی کمیته امداد بوده و با درخواست آن‌ها قرار شد مرکزنیکوکاری «سلامت محور» در اردبیل راه‌اندازی شود.

وی افزود: کمیته امداد در حال حاضر در ۳۲ سرفصل بیش از ۱۲۰ نوع خدمت بی‌منت را به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌کند تا بخشی از دغدغه این خانواده‌ها رفع شود.

حسین‌نژاد بیان کرد: در حال حاضر این نهاد با جمع‌آوری اطلاعات دقیق بر اساس نیازمندی واقعی گروه‌های آسیب‌پذیر به ۴۳ هزار و ۸۰۰ خانوار و در قالب ۸۹ هزار نفر در دهک‌های درآمدی اول تا سوم ارائه خدمات می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با ابراز خرسندی از اولین دیدار سال جدید با پزشکان خیر و مجموعه‌های خیرخواه در حوزه بهداشت و درمان، خاطرنشان کرد: کمیته امداد با تجربه ۴۶ ساله در گسترش جریان خیر و احسان تلاش می‌کند تا با بهره‌گیری از بانک اطلاعاتی دقیق به عنوان یک NGO خیریه نام آشنا در سطح ملی و جهانی، خدمت‌رسانی ارزشمندی را دنبال کند.

وی گفت: کمیته امداد به دور از رفتار کاسب کارانه عده‌ای در سو استفاده از عنوان فقر، اهتمام جدی بر شناسایی و رفع نیازمندی گروه‌های آسیبب‌پذیر جامعه دارد تا با تکیه بر نیرو‌های متخصص و مددکاران حرفه‌ای در سنگر خدمت‌رسانی حضور داشته باشند.

حسین‌نژاد افزود: در این بانک اطلاعاتی نیازمندی تمام خانواده‌ها در حوزه‌های معیشتی، عمرانی، فرهنگی، تحصیلی، بهداشتی و درمانی احصا شده و تلاش بر این است تا به سرعت این نیازمندی‌ها بر اساس کمک و مساعدت خیران و گروه‌های توانمند جامعه رفع شود.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ماهیت شکل‌گیری مراکزنیکوکاری را بر مدار مردمی‌سازی جریان خیر و احسان بیان کرد و گفت: ۱۶۰ مرکز نیکوکاری در استان به صورت محله محور و در قالب صنوف مختلف سعی می‌کنند تا در طول سال نیازمندی خانواده‌های تحت حمایت را رفع و رجوع کنند.

وی بیشترین دغدغه مددجویان را در حوزه بهداشت و درمان یادآور شد و گفت: بخشی از مددجویان بیماران زمین‌گیر صعب العلاج و در معرض سوء تغذیه هستند که حل مشکلات آن‌ها نیاز به مساعدت خیرخواهانه مردمی است.

حسین‌نژاد اعلام کرد: هزینه تامین پوشینه برخی از این بیماران به حدی بالاست که خانواده‌ها قابل به تامین آن نیستند و در کنار آن برخی خانواده‌ها نیز از سوء تغذیه یا بیماری‌های مزمن رنج می‌برند که ضرورت دارد مرکز نیکوکاری سلامت محور با حضور پزشکان خیر به حل این دغدغه‌ها کمک کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل تصریح کرد: هرچند بیمه پایه مددجویان بیمه سلامت است، اما پوشش بیمه تکمیلی و مساعدت‌های موردی را در قالب تامین هزینه‌های سرپایی و تهیه دارو از سوی کمیته امداد انجام می‌شود که سال گذشته بالغ بر ۶ میلیارد تومان در این حوزه پرداختی‌های موردی انجام شده است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار