توسعه صادرات مازندران باید متفاوت باشد، اگرچه قدم هایی طی سال گذشته برای توسعه صادرات در استان برداشته شده است اما به نسبت ظرفیت و مزیت های آن، رقم صادرات ۳۱۸ میلیون دلار بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۱۱۶۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۷ 05 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، سیدمحمود حسینی پور در جلسه کارگروه توسعه صادرات مازندران با ذکر این نکته که طی سال های پس از انقلاب همواره این استان از مزیت حمل نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریایی خزر و cis به عنوان فرصت صادراتی بهره نبرده است، اظهار کرد:

امسال با هدف تداوم توسعه و جهش صادرات، باید میزهای تجاری با هر یک از کشورهای دریای خزر، شکل بگیرد.

وی با توضیح این که باید توازن صادرات و واردات در مازندران متعادل شود، تصریح کرد: توسعه صادرات مازندران باید متفاوت باشد، اگرچه قدم هایی طی سال گذشته برای توسعه صادرات در استان برداشته شده است اما به نسبت ظرفیت و مزیت های آن، رقم صادرات ۳۱۸ میلیون دلار بسیار ناچیز است.

حسینی پور ادامه داد:‌ البته رشد ۱۴ و ۵۲ درصدی صادرات سال گذشته مازندران به لحاظ ارزشی و وزنی نسبت به سال ۱۴۰۱، آمار خوبی است، اما مردم استان اصلا رضایت نخواهند داشت.

نماینده عالی دولت در مازندران با تاکید بر این که قرارداد های حقیقی و حقوقی یا شرکت های صادراتی مازندران با کشورهای منطقه باید احصا شود، بیان داشت: تکرار چیزهایی که داریم اصلا مهم نیست، بلکه چیزهایی که باید داشته باشیم ولی نداریم مهم است.

وی نبود شرکت های حمل و نقل های بین المللی در مازندران را از مشکلات مهم و زیر ساختی در توسعه صادرات عنوان کرد و گفت:‌ صادرات خدمات فنی و مهندسی مازندران که تقاضای خوبی از کشورهای همسایه از جمله قزاقستان وجود دارد، باید تقویت شود.

مقام عالی دولت در مازندران با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم، تصریح کرد: اتاق بازرگانی مازندران با همکاری معاونت اقتصادی استان باید برای هر یک از کشورهای دریای خزر و عربی مسوول میز تجاری شکل بدهد، جهش تولید در واقع تحقق جهش تولید امسال استان همان صادرات محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی استان است.

استاندار مازندران، گفت: باید از همه افراد با تجربه در حوزه تجارت خارجی و صادرات استان استفاده شود، امسال با اراده قوی تری همه باید برای جهش صادرات از طریق حمل ونقل دریایی مازندران تلاش کنند، به هیچ عنوان نباید از ظرفیت صادرات دریایی مازندران غافل شد، زیر ساخت های بنادر مازندران باید مورد توجه سازمان بنادر و دریانوردی کشور قرار بگیرد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار