رئیس اداره پایش و آزمایشگاه محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای چهار تصفیه خانه فاضلاب در استان به دلیل آلایندگی بالاتر از حد استاندارد پرونده قضایی تشکیل شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۶ 07 April 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حمیده روزبهی افزود : این تصفیه خانه‌ها در شهر‌های یاسوج، سی سخت، گچساران و دهدشت واقع شده اند.

وی اضافه کرد: طبق آخرین آزمایش‌های انجام شده «باکتری کلی فرم کل» و «کلی فرم میکروبی» همه این تصفیه خانه‌ها بالاتر از یک هزار و ۱۰۰ بوده که بیشتر از حد مجاز است.
رئیس اداره پایش و آزمایشگاه محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با عنوان اینکه پساب خروجی تصفیه خانه شهر یاسوج استاندارد‌های زیست محیطی لازم را ندارد تصریح کرد: زمین‌های کشاورزی بویراحمد در مناطقی نظیرشهرک امام حسین، شهرک امام علی و کرد لاغری، با فاضلاب خام و پساب و روان آب‌های سطحی آبیاری می‌شود.

روزبهی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۰۰ مورد گزارش آبیاری نامتعارف با فاضلاب در بویراحمد گزارش شده است، گفت: اداره کل حفاظت محیط‌زیست این موضوع را با درجه اهمیت بالا به جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد به‌عنوان متولی کشاورزی با یادآوری تجمع فلزات سنگین با درصد خطر ریسک بالا در بسیاری از بیماری‌ها در نتیجه آبیاری با فاضلاب، مکاتبه و اعلام داشته، اما تاکنون جهاد کشاورزی پاسخی قانع کننده به مکاتبات رسمی این اداره کل نداده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار