جشن گلریزان به همت ستاد دیه استان ایلام برگزار شد و مبلغ ۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 09 April 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان جشن گلریزان به همت ستاد دیه استان ایلام برگزار شد و مبلغ ۳ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد جمع‌آوری شد که خیرین و مسئولین استانی در این جشن شرکت کردند.

عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام در ابتدای این مراسم با اشاره به احادیث و روایاتی از ائمه اطهار (ع) در خصوص انجام کار خیر و کمک به نیازمندان، گفت: در سال گذشته ۱۵۵ زندانی جرائم غیرعمد با کمک خیرین از زندان آزاد شدند.

وی افزود: پذیرش اعسار زندانیان توسط مراجع قضائی و گذشت شکات با تلاش مددکاران نیز باعث شد، زندانیان جرائم غیرعمد به آغوش خانواده خود برگردند.

این مقام قضائی با اشاره به عملکرد دستگاه قضائی در استان و بهبود فرایند خدمت، ادامه داد: ۴۵ درصد از پرونده‌های قضائی که به شوراهای حل و اختلاف ارجاع داده می‌شوند، به صلح و سازش ختم می‌شود و در این راستا تلاش و همت هیأت‌های صلح و سازش و ریش‌سفیدان ستودنی است.

حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام نیز در ادامه به ایراد مطالبی در خصوص اهمیت کار خیر و برگزاری جشن گلریزان در استان اشاره کرد و گفت: انفاق و گذشت تاثیر بسیار مهمی از نظر اخلاق و رفتار اجتماعی دارد و این مهم در ماه مبارک رمضان جلوه‌ای خداپسندانه و ارزشمند دارد.

سبدهای معیشتی و کمک‌های غیرنقدی نیز از هدایای خیرین به زندانیان جرائم غیرعمد و خانواده‌های آنان بود و یکی از خیرین حاضر در جشن گلریزان ضمن کمک ۱۲۰ میلیون تومانی به ستاد دیه، از بدهی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی خود گذشت و زمینه آزادی زندانی نیازمند مالی را فراهم کرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار