نشست صمیمانه اعضا هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی با رییس کل دادگستری خراسان رضوی برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲ 08 April 2024

به گزارش تابناک رضوی، دیدار اعضا هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی‌با حجت الاسلام والمسلمین خلیلی رییس کل دادگستری خراسان رضوی امروز دوشنبه در مجتمع قضایی ولایت مشهد برگزار شد.

در این نشست بر راهکارهای دوجانبه همکاری متقابل بین دستگاه قضایی و اصحاب رسانه استان تاکید گردید .

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی رییس کل دادگستری خراسان رضوی در این نشست با اشاره به پتانسیل های رسانه ها در پیشگیری و کاهش وقوع جرم اظهار کرد: یکی از مهمترین رسالت های رسانه ها و خبرنگاران، ارتقاء آگاهی مردم و شفاف‌سازی فضای اجتماعی برای نقش آفرینی مطلوب و موثر می باشد.

وی افزود: بدون همراهی مردم نمی‌توانیم در تحقق اجرای عدالت گام مهمی برداریم و همراهی مردم با آگاه سازی از سوی رسانه ها میسر می شود.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد: رویکرد ما نسبت به رسانه ها یک نگاه مثبت و در راستای کمک در جهت پیشبرد اهداف ترسیم شده است. در این زمینه رسانه ها قطعا می‌توانند واقعیت‌های اجتماعی را هرچه شفاف‌تر پیش روی مسئولین قرار دهند. دستگاه قضا با نقد عالمانه و حکیمانه رسانه ها می تواند به نقاط ضعف خود پی ببرد و البته اقدامات روزمره‌ی عادی شده را تبدیل به کار‌های اثربخش کنند.

در ادامه این نشست اعضا هیات مدیره خانه مطبوعات با تقدیر از تغییر رویکرد دادگستری خراسان رضوی در ارتباط با رسانه ها بر پیگیری موضوعات مربوط به مشکلات قضایی برخی اهالی رسانه تاکید کردند.

همچنین هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی پیشنهاداتی از جمله تشکیل کارگروه رسانه و حقوقی قضایی، برگزاری دوره های آموزشی رسانه ای برای کارکنان دادگستری و دوره آموزشی آشنایی با جرایم رسانه ای را مطرح کردند.

در ادامه نیز جلسه دیگری از سوی روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی با اعضا هیات مدیره خانه مطبوعات استان درباره موضوعات مختلف رسانه ای و حقوقی برگزار گردید.

گفتنی است در این نشست صمیمانه علاوه بر رییس کل دادگستری خراسان رضوی و اعضا هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی ، غلامرضا بنی اسدی از اعضای هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی، مرتضوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان و مدیران روابط عمومی دادگستری استان حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار