بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد موج دوم سامانه بارشی که استان را از دیروز تحت تاثیر قرار داده است، همچنان تا ظهر فردا (جمعه، ۲۴ فروردین) به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۹ 11 April 2024

به گزارش تابناک اردبیل، آسمان در مدت مذکور نیمه ابری تا ابری همراه با وزش تندباد‌های موقتی، کاهش دمای هوا و بارش باران (گاهی توام با رگبار و رعد و برق، در نواحی کوهپایه‌ای با بارش برف و در نواحی مستعد با بارش تگرگ و اصابت صاعقه) و رخداد مه پیش‌بینی شده است.

با توجه به رخداد بارش‌های رگباری، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها انتظار می‌رود.

ضمناً با توجه به کاهش محسوس دمای هوا طی امروز، بارش‌ها در ساعات عصر و شب پنج شنبه و بامداد جمعه در گردنه‌های کوهستانی مرکز و جنوب استان به‌صورت برف احتمال می‌رود؛ لذا توجه به توصیه‌های هشدار هواشناسی (سطح نارنجی - شماره ۱) تاکید شده است.

توصیه به باغداران برای جلوگیری از سرما زدگی درختان

همچنین با عنایت به کاهش محسوس دمای هوا و احتمال بارش برف در برخی نواحی کوهپایه‌ای مرکز و جنوب استان، به باغداران توصیه می‌شود با نظر کارشناسان جهاد کشاورزی و بر اساس هشدار هواشناسی کشاورزی سطح زرد (شماره ۱) استان اردبیل اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص جلوگیری از سرمازدگی درختان شکوفه دار و حفاظت از ریشه درختان سیلو شده در برابر سرما را به‌عمل آورند.

با خروج سامانه بارشی مذکور، از بعد از ظهر جمعه تا اواخر هفته آتی جوی پایدار با هوای مطبوع بهاری توام با افزایش دمای هوا در اکثر مناطق استان حاکم می‌شود.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار