کد خبر: ۱۱۶۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶ 13 April 2024

ولی جهانی در گفت‌وگو با خبرنگارتابناک گیلان، در خصوص آخرین گزارش ستاد خدمات سفر گیلان اظهار کرد: همزمان با آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفندماه تا پایان روز ۲۲ فروردین‌ماه ماه ۲ میلیون و ۵۰ هزار و ۵۶ دستگاه خودرو از مبادی‌های ورودی وارد گیلان شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۲۷ درصد افزایش داشته است و در این مدت یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۸۳۷ خودرو هم از استان خارج شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۲۴۰ مسافر و گردشگر به استان وارد شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۴۹ درصد افزایش داشته است، افزود: این تعداد مسافر از ابتدای طرح نوروزی و از طریق زمینی و هوایی وارد گیلان شدند و در این بازه زمانی ۹ میلیون و ۲۳۷ هزار و ۵۲۱ نفر مسافر از استان خارج شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه ۱۳ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۱۱۱ نفر شب در مراکز اقامتی ثابت و سیار استان اقامت کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۶۱ درصد رشد داشته است، گفت: بر اساس گزارش‌های آماری ۸۱.۵۰ درصد تخت‌های تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی گیلان توسط گردشگران اشغال شده است.

جهانی از ورود ۷۱۵ گردشگر خارجی به گیلان از آغاز طرح نوروزی تا ۲۲ فروردین خبر داد و افزود: گردشگران خارجی حاضر در گیلان دارای ملیت آذربایجان، روسیه، فرانسه، ترکیه، افغانستان، ترکمنستان، مصری، چینی، عراقی، اوکراینی، هلندی، آلمانی، ژاپنی، مجارستانی، ایرلند شمالی، لبنانی، لیتوانی و بحرین می‌باشند که دارای افزایش ۲۴.۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه اماکن گردشگری و اقامتی تحت رصد و نظارت بازرسین قرار دارند، تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی تاکنون ۶۶۰ مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان صورت گرفته که نتایج بازدیدهای نظارتی ۴۳۱ بازدید عادی، ۱۲۳ مورد تشویق، ۹۵ مورد تذکر و ۱۱ مورد اخطار کتبی صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: بر اساس داده‌های آماری یک میلیون و ۱۴۹ هزار و ۹۲۹ نفر از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه ۲۰.۵۸ درصد افزایش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار