فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ کردستان گفت: لشکر پیاده ۲۸ کردستان استان از یگان‌های توانمند تشکیل شده و امروز در بالاترین سطح آمادگی، توانایی رزمی و عملیاتی است.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۲ 16 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، امیر حمیدرضا رحمت‌پور امروز دوشنبه ۲۸ فروردین در نشست خبری به مناسبت هفته ارتش در سنندج اظهار کرد: دهه بزرگداشت ارتش همزمان با شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی شروع می‌شود و تا روز بزرگداشت شهید قرنی که از شخصیت‌های اثرگذار انقلاب اسلامی هستند، ادامه دارد.

وی هفته ارتش و نیروی زمینی را محور انقلاب و ارتش ذکر کرد و افزود: برنامه‌های این دهه در استان کردستان شامل مسابقات ورزشی برای خانواده‌ها و کارکنان، غبار روبی مزار شهدا رژه نیرو‌های مسلح، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، مسابقات راهپیمایی و کوهپیمایی برای خانواده‌های ارتشیان است.

فرمانده لشکر ۲۸ پیاده کردستان، با اشاره به اهمیت برخی نهاد‌ها همچون آموزش و پرورش در پایداری انقلاب عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران سرمایه اصلی انقلاب است و یکی از منظم‌ترین و سالم تمرین سازمان‌های انقلاب اسلامی است که به مردم خدمت می‌کند.

وی با بیان اینکه آسمان امن امروز با وجود همه تهدید‌های دشمن، از توانمندی‌های مهم ارتش است، ادامه داد: توانمندی پهپادی، دیوار‌های متحرک و واکنش سریع از دیگر توانمندی‌های مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران است که مرز‌های کشور را حفاظت می‌کنند.

امیر رحمت پور، با تاکید بر نقش مهم و تأثیرگذار ارتش در راستای تامین امنیت کشور، بیان کرد: توانمندی نیرو‌های متخصص ارتش و ساخت انواع تجهیزات هوایی و دریایی برای امنیت کشور از جمله دستاورد‌های با ارزش ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی امنیت امروز ایران اسلامی را مرهون تلاش مشترک ارتش، سپاه و خدمات جمهوری اسلامی ایران ذکر کرد و یادآور شد: مردم‌داری ارتش از توانمندی‌های مهم این نهاد است و عملیات‌ها و حضور همه جانبه ارتش در هنگام بحران‌ها گواه این قضیه است.

امیر رحمت پور، از تشکیل قرارگاه حرفه آموزی برای سربازان وظیفه خبرداد و بیکاری جوانان را از مهمترین معضلات جامعه استان برشمرد و یادآور شد: آموزش سربازان توسط مربیان آموزش سازمان فنی حرفه‌ای در ارتش فراهم شده و اعطای گواهینامه پایان دوره از دستاورد‌های این دوره‌های آموزشی است.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار