کد خبر: ۱۱۶۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳ 18 April 2024

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران ، درآستانه برگزاری آزمون سراسری نوبت اول، ستاد استانی آزمون‌های سراسری در روز دوشنبه 27 فروردین 1403در دفتر رییس دانشگاه معین تشکیل شد.

آزمون سراسری یکی از مولفه‌های امنیت ملی و عدالت اجتماعی است

براساس این گزارش، دکتر حشمت‌الله علی‌نژاد رییس ستاد استانی در این جلسه با اشاره به این‌که به منظور بهبود اجرای آزمون‌ها، بخشی از اختیارات سازمان سنجش به استان‌ها تفویض شده است اظهار داشت: یکی از راه‌های تحقق عدالت آموزشی اجرای امن و با کیفیت آزمون‌هاست.

دکتر علی‌نژاد افزود: آزمون سراسری یکی ازمولفه‌های امنیت ملی و عدالت اجتماعی است که نه تنها در سطح ملی بلکه در سطح جهانی نیز رصد می‌شود.

رییس دانشگاه معین استان، آزمون سراسری را ازحساس‌ترین و تعیین‌کننده‌ترین رویدادها برای دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون سراسری امن وبی‌مناقشه، ازمطالبات شرکت‌کنندگان درآزمون و خانواده‌های‌شان است.

نماینده وزیر علوم در استان مازندران با تاکید بر این نکته که ارتقای کیفیت برگزاری آزمون‌ها نیازمند هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر بین عوامل استانی مشارکت‌کننده در برگزاری آزمون‌ها است، اظهار داشت: ضریب امنیت و سلامت کامل آزمون‌ها، زمینه‌ساز افزایش اعتماد عمومی به نظام آموزشی کشور و امنیت ملی است و ورود هرگونه خدشه به سلامت آزمون‌ها، سرمایه اجتماعی را تهدید و ضریب امنیت ملی را دچار آسیب می‌نماید و به همین خاطر، رسالت برگزارکنندگان آزمون، بسیار خطیر و سرنوشت‌ساز است و کلیه عوامل برگزارکننده باید خود را مکلف به اجرای دقیق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان سنجش بدانند تا آزمون در امنیت و صحت کامل برگزار شود. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار