رئیس شورای شهر بوشهر گفت: مدیریت واحد شهری یکی از ارکان مردمی سازی بود که این امر در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند.
کد خبر: ۱۱۶۳۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۷ 20 April 2024

به گزارش تابناک بوشهر، وحید نیک روش با بیان اینکه ایجاد طرح مدیریت واحد شهری یکی از مطالبات جدی شورا‌ها بوده و انتطار داشتیم در برنامه هفتم توسعه به تصویب برسد، اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی لایحه برنامه هفتم توسعه کشور با الحاق حکمی درباره ایجاد نظام یکپارچه مدیریت شهری با محوریت شهرداری‌ها مخالفت کردند.
وی افزود: در حالی که دستگاه‌های خدمات‌رسان زیادی در شهر وجود دارند که نداشتن یک مدیریت یکپارچه مشکلات زیادی ایجاد کرده است از همین رو سال‌ها است بحث مدیریت یکپارچه شهرداری مطرح است، اما عملیاتی نمی‌شود.
رییس شورا تصریح کرد: در حالی که دولت و شورای عالی استان‌ها طرح مدیریت یکپارچه شهری را در برنامه هفتم توسعه دیده بودند، اما در مجلس این طرح رای نیاورد.
نیک روش با اشاره به نگاه مردمی سازی امور در دولت گفت: مدیریت واحد شهری یکی از ارکان مردمی سازی بود که این امر در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند.
وی خاطر نشان کرد: امروز شهرداری‌ها در کنار عمران شهری در تمام امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش دارند که با ایجاد مدیریت واحد شهری قطعا شهرداری و شورا‌ها به عنوان نهاد مردمی تقویت می‌شوند.
نیک روش از منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد: در دوره جدید مجلس در برنامه هفتم‌توسعه تجدید نظر داشته باشند و مدیریت واحد شهری که خواست جامعه شورایی و شهرداری کشور که باعث تسهیل امور و خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان می‌شود در دستور کار قرار دهند.

برچسب ها: بوشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار