کد خبر: ۱۱۶۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۵ 25 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، علی نوری نژاد مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی با اعلام این خبر گفت: شناسنامه‌دار کردن باغ، مدرک رسمی کاملاً فنی و تخصصی است که امکان برنامه‌ریزی و مدیریت کلان زیربخش باغبانی با هدف افزایش کمی کیفی تولید را به بهره‌بردار می‌دهد.

وی افزود: کشاورزان سوادکوه شمالی از طریق واحدهای صنفی کشاورزی نسبت به دریافت شناسنامه باغ اقدام کنند.

نوری نژاد بیان داشت: در شهرستان سوادکوه شمالی ۲۰۰۰ هکتار باغات مرکبات و سیاه ریشه وجود دارد که ۲۰۶ هکتار معادل ۱۰ درصد از این باغات با ۲۵۶ بهره‌بردار شناسنامه‌دار شدند.

نوری نژاد اظهار کرد: طرح شناسنامه دار کردن باغات نشانه هویت، اصالت و مرغوبیت تولیدات باغی و مبنای اصلی شناسایی و ارزش‌گذاری محصولات در بازارهای داخلی و جهانی است و به منظور شناسایی هوشمند و تهیه آمار جامع مربوط به تولیدات باغات و برنامه ریزی در فروش و صادرات محصول و ایجاد زنجیره تولید تا مصرف و ثبات قیمت، تهیه شناسنامه باغ امری ضروریست.

وی تصریح کرد: کشاورزان به خصوص باغداران مرکبات در سوادکوه شمالی می‌توانند با دریافت شناسنامه باغ از نظام صنفی کشاورزی و کد QR زمینه صادرات را برای محصولات خود فراهم سازند.

گفتنی است سالانه ۳۶۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان سوادکوه شمالی زیر کشت محصولات زراعی و باغی می رود که ۱۶۰۰ هکتار شالیزاری و ۲۰۰۰ هکتار باغی است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار