استاندار مازندران کار در نیروگاه را سخت و دشوار توصیف کرد و ضمن قدردانی از کارکنان و ابراز خرسندی از حضور در نیروگاه در آستانه روز جهانی کار و کارگر، وجود نیروهای انسانی پرتلاش، توانمند و صاحب تجربه و دانش فنی در نیروگاه را بستر و ابزاری ارزشمند برای کار و تلاش بیشتر ‌ و دستیابی به توفیقات بزرگ دانست.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱ 26 April 2024

به گزارش تابناک مازندران ، به منظور آشنایی با چالش های تولید و تامین برق، ستاندار مازندران از نیروگاه شهیدسلیمی نکا بازدید کرد.

 

بازدید استاندار مازندران از نیروگاه نکا  

 

استاندار مازندران با هدف شناخت ظرفیت ها و بررسی چالش ها و محدودیت های حوزه تامین انرژی از نیروگاه شهیدسلیمی نکا بازدید کرد.

 یوسف نوری درحاشیه این بازدید و در گفتگو با خبرنگار صدای و سیمای مرکز مازندران، کار در نیروگاه را سخت و دشوار توصیف کرد و ضمن قدردانی از کارکنان و ابراز خرسندی از حضور در نیروگاه در آستانه روز جهانی کار و کارگر، وجود نیروهای انسانی پرتلاش، توانمند و صاحب تجربه و دانش فنی در نیروگاه را بستر و ابزاری ارزشمند برای کار و تلاش بیشتر ‌ و دستیابی به توفیقات بزرگ دانست.

 وی عمر بالا، کاهش سطح آب دریا و فرسودگی تجهیزات را از چالش های اساسی نیروگاه نکا عنوان کرد و گفت: تسریع در اجرای طرح توسعه بلوک سیکل ترکیبی، لایروبی حوضچه آرامش و نیز نوسازی واحدهای موجود از اقدامات لازمی است که باید در راستای افزایش توان تولید و کاهش ناترازی برق استان در اینجا انجام شود.

همچنین در این گفتگو مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا نیز ضمن تقدیر از اهتمام و سخنان دلگرم کننده استاندار در جهت کمک به رفع مشکلات نیروگاه، کاهش سطح آب دریا را از چالش های اصلی محدودیت تولید نیروگاه عنوان کرد و گفت: با توجه به استقرار لایروب پیشرفته و سرعت مطلوب پیشرفت کار لایروبی، امیدواریم که این پروژه تا یک ماه دیگر به سرانجام برسد و محدودیت تولید بر طرف گردد و واحدها با آمادگی در خدمت شبکه قرار گیرند.

نورالله ادبی فیروزجایی با اشاره به ناترازی تولید و تقاضای مصرف برق استان خاطرنشان کرد: استان مازندران بدلیل شرایط مساعد و چشم اندازهای طبیعی زیبا از استان های مسافر پذیر کشور است و به همین جهت مصرف برق استان در تابستان به شدت افزایش می یابد.

 وی همچنین شدت مصرف انرژی را از چالش های اساسی صنعت برق کشور توصیف کرد و گفت: مصرف برق کشور ما در مقایسه با مصارف سایر کشورها بسیار بالاتر است و در صورت تداوم این شیوه مصرف، اگر صنعت برق تمام توان خود را برای نیروگاه سازی بکار بگیرد، نمی تواند به همه تقاضاها پاسخ دهد لذا در راستای پیشگیری از اتلاف سرمایه های ملی لازم است تا همه رسانه های دیداری، شنیداری و نوشتاری وارد عرصه ترویج فرهنگ مدیریت مصرف شوند تا به خواست خدا و به کمک یکدیگر بتوانیم با موفقیت از پیک مصرف تابستان امسال به سلامت عبور نماییم.

در این بازدید استاندار با همراهی فرماندار شهرستان نکا، جمعی از مدیران استانی و مدیران صنعت برق استان از روند پیشرفت کار پروژه های طرح توسعه بلوک سیکل ترکیبی، سیستم آب شیرین کن و لایروبی حوضچه آبگیر واحدهای بخار، اتاق فرمان، سالن توربین، و تاسیسات جانبی واحدهای بخاری بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار