معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: حجم ذخایر سد‌های استان به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید در حالی که سال گذشته در همین فصل، ذخایر مخازن سد‌ها ۱۳۲ میلیون مترمکعب بود.
کد خبر: ۱۱۶۵۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۸ 04 May 2024

به گزارش تابناک اردبیل؛ حمید فضائلی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی ذخایر سد‌های استان اردبیل گفت: هم اکنون ۳۲ درصد حجم مخازن سد‌های استان پر شده است افزود: سد یامچی به عنوان مهم‌ترین سد استان به دلیل تامین آب آشامیدنی اردبیل و شهر‌ها و روستا‌های مرکز استان، در حال حاضر حدود ۲۶.۵ میلیون مترمکعب آب دارد.
وی صرفه جویی در مصرف آب در اردبیل را خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه حجم مخزنِ سد یامچی در مقایسه با سال قبل در همین ایام پنج درصد کاهش یافته، صرفه جویی در مصرف آب در همه بخش‌ها ضروری است.
معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: سد سبلان مشگین شهر هم در حال حاضر ۳۸.۵ میلیون مترمکعب ذخیره دارد که این رقم پنج میلیون مترمکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.
فضائلی خاطرنشان کرد: ذخایر سد‌های ارس و خداآفرین به عنوان دو سد تأمین کننده آب آشامیدنی و به ویژه کشاورزی شمال استان اردبیل، در مقایسه با سال گذشته وضع مناسبی دارند و برنامه ریزی لازم برای استفاده مطلوب از ذخایر این ۲ سد در شمال استان انجام شده است.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار