رئیس پارک علم و فناوری لرستان گفت: راه گذر از اقتصاد نفتی و سنتی، ایجاد فرهنگ نوآوری و فناوری در جامعه است.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸ 14 May 2024

به گزارش تابناک لرستان، امین طاهری‌گراوند امروز (۲۵ اردیبهشت ماه) در نشست هم‌اندیشی بین معاونت فرهنگی و اجتماعی، پارک علم و فناوری و مراکز رشد و فناوری و نوآوری دانشگاه لرستان با دبیران انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه، با بیان مثال‌های عینی، به اهمیت جایگاه فناوری و نوآوری در ثروت سازی در جوامع اشاره و بیان کرد: راه گذر از اقتصاد نفتی و سنتی و شکوفایی اقتصادی کشور، ایجاد فرهنگ نوآوری و فناوری در جامعه است و به‌کارگیری ظرفیت انجمن‌های علمی در این راستا بسیار اثربخش خواهد بود.

وی اعضای انجمن‌های علمی را سفیران فناوری و نوآوری در دانشگاه‌ها دانست که با همکاری با پارک علم و فناوری استان و مرکز رشد و نوآوری دانشگاه می‌توانند نقش بسزایی در هدایت دانشجویان به سمت ایده‌پردازی و راه‌اندازی کسب و کار ایفا کنند.

رئیس پارک علم و فناوری لرستان برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک بین پارک و دانشگاه، برگزاری تور‌های راهیان پیشرفت، تشکیل کارگروه انجمن‌های علمی در پارک با هدف مشارکت دانشجویان در تحقق شعار سال، به‌کارگیری دانشجویان در واحد‌های فناور در قالب کارورزی و طرح دستیار فناور را از برنامه‌های مورد نظر برای تقویت انجمن‌های علمی دانشگاه دانست.

فاطمه احمدی، مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز در این نشست، بیان کرد: دانشگاه لرستان ۴۵ انجمن فعال دارد که می‌توانند نقش اثرگذاری در پر کردن خلأ ارتباطی بین ایده‌های دانشجویان و فضای فناوری پارک و آموزش اشتغالزایی داشته باشند.

محمد جعفری، رئیس مرکز رشد دانشگاه لرستان نیز اظهار کرد: پارک علم و فناوری مکانی است که با فراهم کردن امکان حمایت‌های مختلف، اشتغالزایی را برای دانشجویان تسهیل می‌کند.

‌وی تشکیل تیم‌هایی را در انجمن‌های علمی که در حوزه مهارت‌افزایی آموزش ببینند و به توسعه آن در دانشگاه کمک کنند، از راهکار‌های مشارکت انجمن‌های علمی در توسعه فرهنگ فناوری و نوآوری ارزیابی کرد.

همچنین سروش آزادبخت، مسؤول مرکز نوآوری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه، به نکاتی درباره اهمیت دوران دانشجویی اشاره کرد و گفت: زمان به سرعت در حال گذران است تلاش کنید از تمام فرصت‌ها و لحظات که در دست دارید، برای مهارت‌آموزی و کسب دوره‌های کاربردی که برای آینده شغلی اهمیت دارند، بهره ببرید.

وی ادامه داد: در‌های مراکز رشد و نوآوری دانشگاه روی دانشجویان و صاحبان ایده باز است.

در پایان، نشست پرسش و پاسخ برگزار و به پرسش‌های اعضای انجمن‌های علمی پاسخ داده شد. همچنین مقرر شد جلسات تخصصی آموزشی برای ورود انجمن‌های علمی به مقوله فرهنگ‌سازی گفتمان فناوری و نوآوری برگزار شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار