کد خبر: ۱۱۶۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱ 19 May 2024

تابناک خوزستان: سال تحصیلی کم کم روبه پایان است اکنون زمان برگذاری امتحانات پایانی دانش آموزان و دانشجویان در سراسر کشور است. زمان مهم برای برپایی امتحاناتی جهت سنجش آموزش محصلان درحال سپری بوده مدیریت زمان مطالعه مرور مطالب درسی، رفع اشکالات درسی از ملزومات مهم فصل امتحانات به شمار می‌رود .

یکی از مواردی که در این ایام بسیار مورد توجه قرار میگیرد کنترل استرس ، اضطراب و هیجان برگذاری امتحانات است. از آنجایی که گرفتن نمرات بالا نشان از موفقیت دانش آموزان در ایام سال تحصیلی بشمار میرود همه کوشیده تا بهترین نمرات و عملکرد را در امتحانات داشته باشند. آزمون ها به صورت هماهنگ استانی و کشوری برگذاری میگردند دانش آموز یا دانشجویی که در طول یک سال یا ترم تحصیلی تلاش کرده تا مطالب درسی را به خوبی بیاموزد، تمرین و تکرار کند در فرجه و فرصت های پیش از آزمون به مرور مباحث و دروس می‌پردازد با مدیریت زمان در این دوره نتایج بهتری نسبت به سایرین کسب می کنند.

در این فصل از موضوعاتی که بسیار رایج بوده بحث فروش سوالات امتحانی و امکان تقلب در برگذاری آزمون ها ست که همواره نگرانی هایی برای دانش آموزان و والدین به همراه دارد در این میان دستگاه های نظارتی جهت اطمینان بخشیدن به محصلان و خانواده های آنها راه های امکان تقلب را شناسایی و در جهت مقابله با آنها راهکارهایی عملیاتی می‌کنند.

آزمون‌های نهایی به دلیل اینکه تاثیر مستقیم بر نتیجه کنکور و رتبه دانش آموزان دارد از اهمیت بالایی برخورد دار است. به دانش‌آموزان و دانشجویان توصیه می‌شود فریب کانال ها و صفحات مجازی برای فروش سوالات امتحانی را نخورند چرا که سودجویان فرصت طلب از غفلت آنها استفاده کرده، و به فریب آنها می پردازند.

طی روزهای گذشته برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان به دلیل‌ اشکالات در سامانه آموزش و پرورش به تأخیر افتاد، مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از تغییر زمان اجرای آزمون روز اول پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خبر داد و زمان جدید آزمون اطلاع رسانی شد.

رسانه وزین هما خوزستان برای همه دانش‌آموزان عزیز، آینده سازان این مرز و بوم آرزوی موفقیت روز افزون دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار