در شب تاسوعای حسینی صورت گرفت؛
همسر مرحوم منزوی اردبیلی در این دیدار ضمن قدردانی از حضور مسوولان در منزل شاعر فقید، به بیان برخی مشکلات در ارتباط با نحوه چاپ بدون مجوز آثار وی در برخی انتشارات پرداخت و از مسوولان خواست تا برای جلوگیری از چنین اقداماتی تمهیدات لازم را بیاندیشند.
کد خبر: ۱۱۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 23 October 2015

جمعی از مسوولان استان اردبیل در شب تاسوعای حسینی با حضور در منزل مرحوم رحیم منزوی اردبیلی،از شاعران شهیری که به زبان ترکی آذربایجانی مرثيه های فراوانی سروده است، با خانواده وی دیدار و گفت و گو کردند.

دیدار شهردار و مسوولان استان با خانواده مرحوم رحیم منزوی اردبیلی

به گزارش تابناک اردبیل، در این دیدار که با حضور استاندار، فرماندار، شهردار اردبیل و فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان صورت گرفت، حاضرین ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم و با گرامیداشت یاد و خاطره شاعری كه اشعارش با زندگی، ‌منش و رفتار خاندان عصمت و طهارت(ع) عجين شده بود، با اهدای لوح سپاس و هدایایی از خانواده مرحوم رحیم منزوی اردبیلی تجلیل بعمل آوردند.

همسر مرحوم منزوی اردبیلی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور مسوولان در منزل شاعر فقید، به بیان برخی مشکلات در ارتباط با نحوه چاپ بدون مجوز آثار وی در برخی انتشارات پرداخت و از مسوولان خواست تا برای جلوگیری از چنین اقداماتی تمهیدات لازم را بیاندیشند.

گفتنی است؛ مرحوم استاد رحیم منزوی اردبیلی فرزند اسدالله در محله سیدآباد اردبیل به سال ۱۳۱۶ متولد شد. پدرش در ایام محرم به شبیه خوانی و تعزیه گردانی می‌پرداخت و این موضوع در رحیم منزوی به مرثیه سرایی تاثیر فراوانی گذاشت و او اولین شعر خود را در سن ۹ سالگی سرود فضای عاشورایی شهر در سال ۱۳۲۶ به بعد او را به نوحه سرایی سوق داد.

چاپ اشعار مرحوم رحیم منزوی اردبیلی از 22 سالگی وی شروع شد و تا زمان حياتش 7 جلد كتاب به چاپ رساند و پس از وفات نيز 2 جلد كتاب ديگر به كمك خانواده از نوشته‌های منزوی اردبیلی جمع‌آوری شده و به چاپ رسیده است.

از كتاب های زنده یاد استاد منزوی اردبیلی می توان به نهضت حسينی، آمال منزوی، آثار منزوی، ايثار منزوی، صد سينه زن، صد قافيه، صد منظره، صد زمزمه و آلام منزوی اشاره كرد.

دیدار شهردار و مسوولان استان با خانواده مرحوم رحیم منزوی اردبیلی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار