رییس پایگاه انتقال خون ایلام گفت:
در تاسوعا و عاشورا و روزها و شب های پایانی دهه نخست محرم جاری، 259 واحد خون و فرآورده های خونی از اهدا کنندگان ایلامی دریافت شد.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳ 25 October 2015

رییس پایگاه انتقال خون ایلام گفت: در تاسوعا و عاشورا و روزها و شب های پایانی دهه نخست محرم جاری، 259 واحد خون و فرآورده های خونی از اهدا کنندگان ایلامی دریافت شد.

به گزارش تابناک ایلام، مهدی اکبری روز یکشنبه اظهار کرد: طرح اهدای خون از شب پیش از تاسوعا تا روز عاشورا از ساعت هشت صبح تا 24 شب به اجرا درآمد که در مجموع از 332 مراجعه کننده ایلامی برای اهدای خون، 295 نفر واجد خون دهی شناخته شدند.

وی یادآور شد: همچنین در این مدت 52 نفر برای طرح نذر خون ایام اربعین مراجعه و نام نویسی کردند که از این افراد در روز و زمانی که خود آنها مشخص خواهند کرد، خونگیری به عمل می آید.
وی با تکذیب شایعه ای مبنی بر اینکه ظرفیت های پایگاه انتقال خون ایلام تکمیل شده و این پایگاه نیازی به دریافت خون ندارد، تاکید کرد: با توجه به ایام اربعین و حضور انبوه زوار حسینی در استان به ویژه مهران، این پایگاه به مراجعه و اهدای خون توسط همه اقشار مردم از همه گروه های خونی نیاز مبرم دارد.
اکبری از مردم نوع دوست ایلام خواست از ساعت هشت صبح تا 6.5 عصر هر روز برای اهدای خون یا نام نویسی در طرح نذر خون به پایگاه انتقال خون استان مراجعه کنند، چرا که در ایام پایانی و منتهی به اربعین و حضور گسترده زوار در استان، نیاز به خون و فرآورده های خونی بیش از پیش احساس می شود.
وی با ابراز امیدواری مبنی بر مشارکت مردم استان در طرح معنوی نذر خون، گفت: ذخیره سازی انواع گروه ها و فرآورده های خونی در بانک ذخیره خون استان اقدامی ضروری و حیاتی است.
استان ایلام در همسایگی عراق و به سبب وجود مرز بین المللی مهران در ایام محرم به ویژه اربعین حسینی به کانون حضور و تردد زوار و سوگواران امام حسین (ع) برای سفر به کربلا و عتبات عالیات تبدیل می شود./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار