رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، از توزیع ۴۲ هزار و ۲۶۰ بسته ارمغان مهر ویژه فصل بازگشایی مدارس در میان دانش آموزان مناطق کم برخوردار کشور و کودکان کار خبر داد.
کد خبر: ۱۱۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹ 26 October 2015
فرح ناز رافع گفت: با اختصاص بیش از ۱۳ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریال از مشارکت مالی داوطلبان هلال احمر، ۴۲ هزار و ۲۶۰ بسته ارمغان مهر ویژه فصل بازگشایی مدارس در میان دانش آموزان مناطق کم برخوردار و کودکان کار در سراسر کشور توزیع شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ارمغان مهر که از ۱۵ شهریور آغاز شده و تا پایان مهر ادامه داشت، افزود: بیش از ۱۴ هزار و ۲۳۰ دانش‌آموز از سوی پزشکان داوطلب به صورت رایگان ویزیت شدند.

رافع با اشاره به وجود سوءتغذیه در برخی از استان‌های کشور، گفت: با مشارکت ۴ هزار و ۳۳۵ داوطلب و خیر جمعیت هلال احمر، بسته های ارمغان مهر امسال علاوه بر ملزومات تحصیلی، اقلام بهداشتی، البسه، کیف و کفش حاوی تغذیه سالم متناسب با نیاز دانش آموزان نیز بود که پس از نياز سنجي‌هاي انجام گرفته، مدارس نيازمند در روستاها و مناطق محروم شناسايي شد و هماهنگي‌هاي لازم در خصوص تهيه اقلام مورد نياز و همچنین زمان دهي پزشكان و پيراپزشكان داوطلب جهت اعزام و ارائه خدمات به دانش آموزان صورت گرفت که با اجرای این طرح دانش آموزان نیازمند و کودکان کار از خدماتی چون تست قد، وزن، مشاوره آموزشی، بینایی سنجی و ... بهره مند شدند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ادامه داد: این سازمان با مشارکت داوطلبان و خیرین خود، تقبل شهریه و هزینه آموزشی و تحصیلی دانش آموزان کم برخوردار را نیز در این طرح گنجانده است، به این ترتیب دانش آموزان علاوه بر برخورداری از مایحتاج تحصیلی یک ساله، آموزش هایی نیز درباره توانمندسازی و کمک درسی و تقویتی به آن ها ارائه می شود.

به گفته رافع، اعتبار مورد نیاز این طرح تماماٌ از سوی خیرین و داوطلبان در اختیار جمعیت هلال احمر قرارگرفته ‌است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار