مطبوعات استان قم،روز دوشنبه 4 آبان ماه،موضوع های مختلفی از جمله؛ حضور هیات تجاری و سرمایه گذاری کشور چین در قم، محوریت اقتصاد مقاومتی دربرنامه های جهاد کشاورزی قم،توجه ویژه به استفاده از انرژی های نوپدید در قم، ضرورت ارتقای زیرساخت های فرهنگی در بخش کهک، را انعکاس دادند.
کد خبر: ۱۱۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹ 26 October 2015
روزنامه ایمان 

در یکی از عنوان های نخست این روزنامه با اشاره به سخنان محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم آمده است: نسخه بهشتی برای بافت فرسوده قم؛ و در عنوان دیگری با اشاره به سخنان محمدرضا طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم بر محوریت اقتصاد مقاومتی در برنامه های جهادکشاورزی قم تاکید شده است. 

این نشریه به نقل از سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم آورده است: باید به بخش صادرات نگاه ویژه داشته باشیم. 

این روزنامه گزارشی به قلم حامد اسماعیلی باعنوان «عملکرد قابل دفاع یاسین پیشرو قم در نیم فصل لیگ برتر فوتسال ایران» منتشر کرده و در این مطلب آمده است: یاسین پیشرو در حالی پس از 13 مسابقه در نیم فصل به کار خود در قسمت اول سریال دو قسمتی لیگ برتر فوتسال پایان داد که قرار گرفتن در رده ششم جدول با توجه به داشته های این تیم وهمه اتفاقاتی که بر این تیم گذشت اتفاقی منطقی برای یاسین پیشرو بود.

از عنوان های دیگر این روزنامه می توان به؛ شهرک صنعتی قم میزبان هیات سرمایه گذاری چینی، شهرداری قم برنامه کلان و بلندمدت ندارد، رشد 9 درصدی اهدای خون در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، تقدیر استاندار قم از خدمات رسانی مدیریت شهری در دهه اول محرم، مرمت خانه تاریخی شاکری در قم، تمام اتوبوس ها معاینه فنی می شوند، ورود سامانه بارشی به قم از روز چهارشنبه، اشاره کرد.

روزنامه 19 دی 

این نشریه در گزارشی با عنوان «اختلاف نظرها درباره ادامه حیات ریل داخل شهر» وضعیت ریل راه آهن را در داخل شهر قم مورد بررسی قرار داده و آورده است: مدیرکل راه آهن قم معتقد است هرچه ریل بیشتر در شهر گسترش داشته باشد، بستر برای ارائه خدمات ریلی بیشتر فراهم است. گاه این خدمات، خدمات روتین و عادی است و گاهی خدماتی است که باید درشرایط خاص به مردم یک شهر یا یک کشور ارائه شود. 

این روزنامه در خبری به نقل ازسیدمهدی صادقی استاندار قم در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصادمقاومتی بیان کرده است: اقتصاد مقاومتی تبدیل به فرهنگ عمومی شود؛ این روزنامه به نقل از حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم آورده است: فرهنگ گردشگری باید بر پایه آموزه های مذهبی و زیارتی ترویج شود و در مطلب دیگر این روزنامه به نقل از یدالله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم آمده است: رفتار مجلس با قانون شوراها مغایر مردم سالاری دینی است. 

از عنوان های دیگر این روزنامه می توان به؛ مشارکت دستگاه ها در هوشمندسازی شهر قم، ضرورت برنامه ریزی کلان و بلندمدت در شهرداری قم، لزوم تغییر نگاه در احیای بافت فرسوده قم، عیادت اعضای هیات کاراته قم از جانباز مدافع حرم حضرت زینب(س)، میره ای نیا مدال برنز کشتی فرنگی ناشنوایان کشور را کسب کرد، استراحت یاسین پیشرو قم در هفته اول لیگ برتر تکواندو کشور، اشاره کرد.

روزنامه شاخه سبز 

این روزنامه در یادداشتی به قلم علی محمدی با عنوان «نمره قبولی برای مسئولان استان در برگزاری مراسم باشکوه عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)» نوشته است: قم از دیرباز پایگاه معنوی ایران اسلامی در مراسم مذهبی و عبادی بویژه عزاداری سالار شهیدان کربلا(ع) بوده است و همه ساله خیل عظیمی از زائران از سراسر کشور با شور و اشتیاق وصف ناپذیری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) خود را به قم می رسانند. در بخش دیگر این یادداشت آمده است: آنچه در عاشورا و تاسوعای امسال مشاهده شد نظم و هماهنگی خوبی بود که بین عوامل مختلف نهادها و سازمان های خدماتی و پشتیبانی، امنیتی و بهداشتی به چشم می خورد. 

این نشریه به نقل از سیدمهدی صادقی استاندار قم نوشته است: نظم و امنیت مراسم تاسوعا وعاشورا در قم کم نظیر بود و نیزبه نقل از سرهنگ حمیدرضا اسدی جانشین فرماندهی انتظامی استان قم آورده است: هیچ مشکل امنیتی و انتظامی در مراسم تاسوعا و عاشورا نداشتیم.

از عنوان دیگر این نشریه می توان به؛ ضرورت ارتقای زیرساخت های فرهنگی همگام با توسعه گردشگری در بخش کهک، توجه ویژه به استفاده از انرژی های نوپدید در راستای اقتصاد مقاومتی، امدادرسانی اورژانس قم به بیش از 2800 نفر، هدف پویان جوان قم محکوم به کسب 2 پیروزی برای صعود در لیگ برتر هندبال بانوان کشور، اعزام کشتی گیر قمی به رقابت های بین المللی جمهوری آذربایجان، تیم ووشوی بانوان قم حامی مالی ندارد، صبای قم در غیاب 3 بازیکن خود در لیگ برتر فوتبال ایران به دیدار سایپای البرز می رود، اشاره کرد.

هفته نامه افق حوزه

از عنوان های نخست این نشریه می توان به؛ تکریم از شخصیت مرحوم آیت الله مویدی قمی و نیز تشریح فعالیت های حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد. 

این نشریه به نقل از آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید نوشته است: از حقایق و دقایق نهج البلاغه در طراحی سبک زندگی استفاده شود؛ همچنین با اشاره به توصیه های آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید به عزاداران حسینی(ع) آورده است: احکام الهی را به بهانه های مختلف کنار نگذاریم. 

این هفته نامه همچنین گزارشی از دیدار علی عسکری رئیس سازمان امورمالیاتی کشور با برخی از مراجع تقلید و علما در قم منتشر کرده و آورده است: بزرگان حوزه در توصیه های خود به رئیس سازمان امور مالیاتی کشور بر لزوم فرهنگ سازی مالیات از طریق رسانه ها، تبیین نحوه مصرف مالیات برای مردم، ضرورت آموزش مسئولان اخذ مالیات برای نحوه صحیح دریافت مالیات و لزوم مدیریت درآمدها برای کاهش فشار مالیاتی تاکید کردند. 

از دیگر عنوان های این نشریه می توان به؛ از نزدیک ترین مکان مضجع شریف حضرت معصومه(س) رونمایی شد، پیام آیت الله جوادی آملی به سومین کنفرانس بین المللی نهج البلاغه در انگلستان، بزرگداشت شهادت سردار همدانی در قم، مباحثات علمی در حوزه به تکرار درس تبدیل نشود، همایش بررسی زوایای حادثه خونین منا، پاسخی به پندار تضاد شفاعت با توحید از منظر وهابیت، اشاره کرد؛ این نشریه یک ضمیمه رایگان با عنوان «افق خانواده» نیز هر هفته منتشر می کند.

نشریه گویه 

در عنوان نخست این نشریه به نقل از محمد خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم آمده است: تبلیغات محیطی نماز در حد صفر است. 

این نشریه همچنین گزارشی از تلاش شهرداری قم در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) منتشر کرده و در این مطلب آمده است: شهرداری کلانشهر قم به مانند سال های قبل با تلاش شبانه روزی خود، ارائه خدمات به سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) از همان آغاز محرم بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) را سرلوحه کار خود قرار داد.

از دیگر عنوان های این نشریه می توان به؛ 70 هزار نفر نماز ظهر عاشورا را در بقاع متبرکه قم اقامه کردند، امدادرسانی به 1142 نفر در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، تدوین برنامه های عملیاتی دستگاه ها توسط ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه به استفاده از انرژی های نوپدید در راستای اقتصاد مقاومتی، گازرسانی به 51 روستای استان قم تا پایان سال 96، سرمایه گذاران چینی به قم می آیند، اشاره کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار