عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی:
عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، دولت باید تدبیر ویژه‌ای برای پول‌های سرگردان و نقدینگی موجود در دست دلالان بیندیشد و از این طریق سعی در کنترل بازار داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۸۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 27 October 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی عبدالله یزدانبخش امروز در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با میزان تاثیرگذاری بسته خروج از رکود در حل مشکلات اقتصادی اظهار کرد: برای خروج از رکود نیازمند تدوین بسته‌ای از سوی اقتصاددانان با نگاه حرفه‌ای بودیم و ارائه این بسته می‌تواند تاحدودی برخی از مسائل حوزه اقتصادی را برطرف کند اما موضوع اصلی چگونگی اجرای این بسته است.

عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی افزود: موضوعی که امروز اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد «رکود» و «تورم» است که برای کاهش تورم نیازمند تزریق نقدینگی هستیم و از طرفی تزریق منابع، رکود ایجاد می‌کند درنتیجه نیازمند مدیریتی صحیح برای کنترل و مهار تورم هستیم.

وی تصریح کرد: به نظر من برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، دولت باید تدبیر ویژه‌ای برای پول‌های سرگردان و نقدینگی موجود در دست دلالان بیندیشد و از این طریق سعی در کنترل بازار داشته باشد.

یزدانبخش با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که در بسته خروج از رکود به آن توجه شده صنعت خودروسازی بوده که این مسئله و ارائه وام 25 میلیونی باید با نظارت‌های کارشناسانه باشد، تصریح کرد: امروز یکی از مشکلات اصلی صنایع خودروسازی نداشتن کیفیت مطلوب است و مصرف‌کننده باید از کیفیت کالا مطمئن باشد تا اقدام به خریداری کند درنتیجه باید زمینه برای ارتقای سطح کیفی محصولات داخلی فراهم شود و دولت در این راستا تولیدکنندگان را حمایت کند.

عضو هیئت رئیسه انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با تاکید بر اینکه صنعت خودرو در تمام دنیا یک صنعت پیش‌قراول است، گفت: امروز صنایع قطعه‌سازی دچار مشکلاتی شده‌اند و برخی از آنها در آستانه توقف فعالیت کاری قرار دارند و امیدواریم با تدابیر لازم در این زمینه مشکلات صنایع کوچک همچون قطعه‌سازی برطرف شود.

وی در ارتباط با نرخ ارائه تسهیلات بانکی گفت: ارائه وام بانکی با تسهیلات 24 و 26 درصد نه تنها بازار را به چرخه اصلی خود بازنمی‌گرداند بلکه سبب قیمت بالای تمام شده تولید می‌شود و این موضوع قدرت رقابت‌پذیری کالاهای ایرانی را در بازارهای هدف صادراتی کاهش داده و در درازمدت اثرات جبران‌ناپذیری را بر جای می‌گذارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار