مدیر راهداری راه و شهرسازی استان کرمانشاه از استقرار 470 نیرو و 440 دستگاه ماشین آلات راهداری در جاده های استان کرمانشاه طی زمستان امسال خبرداد.
کد خبر: ۱۲۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 01 November 2015
مدیر راهداری راه و شهرسازی استان کرمانشاه از استقرار ۴۷۰ نیرو و ۴۴۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در جاده های استان کرمانشاه طی زمستان امسال خبرداد.

سیدزاهدین چشمه خاور در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص اقدامات اداره کل راه وشهرسازی استان و آمادگی آن در بحث راهداری زمستانی گفت: کل ماشین آلات راهداری اداره کل راه و شهرسازی آماده ارائه خدمات در بحث راهداری زمستانی هستند که البته تعداد آنها نسبت به سال گذشته کاهش داشته و از ۴۷۰ دستگاه سال قبل به ۴۴۰ دستگاه طی امسال رسیده است.

وی افزود: این ماشین آلات در قالب ۵۶ اکیپ راهداری در راهدارخانه های موجود استان مستقر و در بحث راهداری زمستانی فعالیت می کنند.

مدیر راهداری اواره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از برگزاری جلسات سازماندهی اکیپ های راهداری و تدوین برنامه های این اداره کل برای کسب آمادگی های لازم در راستای بحث راهداری زمستانی باهمکاری دستگاه های ذیربط خبرداد.

وی افزود:در آینده نزدیک نیز جلسات شورای راهداری زمستانی نیز برگزار خواهد شد و طی آن نکاتی که باید مورد تاکید قرار گیرد به نیروهای فعال در این زمینه یادآوری خواهد شد.

چشمه خاور از آمادگی مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی برای انجام فعالیت های راهداری در زمستان پیش رو خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون نمک و شن مورد نیاز خریداری شده و ماشین آلات نیز در حال تعمیرات است تا بتوان خدمات مناسبی ارائه کرد.

وی همچنین از فعالیت ۴۷۰ نفر پرسنل راهداری در ۴۶ راهدارخانه موجود در استان خبرداد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال ۳۰ نفر از نیروهای موجود در راهدارخانه های استان کاهش پیدا کرده است گفت: این تعداد بازنشسته شده اند که برای جایگزینی آنها از معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری درخواست کرده ایم در صورت امکان تعدادی از نیروهای راننده مازاد سایر دستگاه ها را به ما بدهند که به شکل مامور روی ماشین آلات راهداری به کاربگیریم در غیراین صورت مجبوریم تدبیر دیگری بیاندیشیم.

وی تاکید کرد: نمک یکی از آلاینده های محیط زیست است که جاده ها را تخریب، قیر را فاسد و پل ها را تخریب می کند و همچنین به خود افراد نیز صدمه زده و از طریق خودرو وارد کابین خودرو شده و به ریه ضرر می زند، لذا بهتر است به میزان کمتری در سطح جاده ها استفاده شود و تاکید ما این است که رانندگان در فصل زمستان و به خصوص محورهای برفگیر حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

چشمه خاور یادآور شد: رانندگان در هرحال و هر شرایط آب و هوایی زنجیر چرخ به همراه داشته باشند تا اگر پلیس در هر مسیری به آنها اعلام کرد که زنجیر چرخ ببندند همراه داشته و دچار مشکل نشوند چرا که ممکن است در مسیرهای جلوتر مشکلی مانند کولاک وجود داشته باشد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان تاکید کرد: رانندگانی که قصد سفرهای زمستانی دارند از سالم بودن خودر و بخاری آن نیز اطمینان حاصل کنند که دچار مشکلی در مسیر سفر نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار