مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، اعتبارات مورد نیاز برای اصلاح نقاط حادثه خیز در استان را 275 میلیارد تومان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۲۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸ 03 November 2015
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، اعتبارات مورد نیاز برای اصلاح نقاط حادثه خیز در استان را ۲۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

سید زاهدین چشمه خاور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در اصلاح نقاط حادثه خیز گفت: هم اکنون در حال اصلاح ۱۴ نقطه حادثه خیز استان از محل اعتبارات سازمان راهداری هستیم.

وی افزود: اعتبارت ما در سال گذشته ۷ میلیارد تومان بود که امسال به ۴ میلیارد تومان کاهش یافته است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا هم اکنون در اکثر نقاط حادثه خیز استان پیمانکارانی مشغول به کار هستند که از آن جمله می توان به گردنه عین الکش در شهرستان کرمانشاه اشاره کرد که قوس ناجوری داشت و هم اکنون پیمانکار در حال فعالیت در این نقطه است.

وی اجرای دور برگردان حریر آباد واقع در محور بیستون به سمت صحنه را از دیگر اقدامات در اصلاح نقاط حادثه خیز استان برشمرد و افزود: این نقطه قبلا دور برگردان نداشت و هم اکنون به اجرا در آمده و در مرحله بیس است که چنانچه وضعیت هوا مساعد باشد آسفالت آن نیز انجام خواهد شد.

چشمه خاور از اصلاح نقاط حادثه خیز دیگری نیز در مسیر کرمانشاه- اسلام آباد غرب خبرداد و تصریح کرد: پیچ های کریم حاصله که یکی از روستاهای قبل از شهرستان اسلام آباد غرب است نیز از جمله نقاط حادثه خیز استان بوده که هم اکنون در حال اصلاح این نقطه هستیم.

وی مانژ اسب سواری در مسیر کرمانشاه- هلشی را نیز از دیگر نقاط قابل ذکر دانست  که پیمانکاران در حال اصلاح آن هستند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه، گردنه بید سرخ را که هم اکنون به مرحله بیس رسیده و تعریض مسیر قوری قلعه به سمت پاوه را از دیگر نقاط حادثه خیز قابل ذکر در دست اصلاح و اصلاح شده استان برشمرد.  

وی گفت: اجرای تقاطع غر همسطح سه راهی گیلانغرب نیز  به عنوان یکی دیگر از نقاط حادثه خیز استان در دست اصلاح است.

تصویب ۱۳ میلیارد تومان اعتبارات استانی

چشمه خاور از تصویب ۱۳ میلیارد تومان اعتبارت استانی برای اصلاح این نقاط طی امسال امسال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰برای اصلاح و حذف ۴۰ نقطه حادثه خیز استان خبرداد.

وی تصریح کرد: بنابر این اعتبار مصوب شده که به شکل امانی و پیمانی  است ما کار اصلاح نقاط حادثه خیز را با ماشین آلات راهداری خودمان انجام خواهیم داد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت:  هنوز اعتبار به ما ابلاغ نشده و ما هم از این پس در گیر راهداری زمستانی خواهیم شد و چنانچه اعتبارات تخصیص یابد بعد از فصل زمستان شروع می کنیم و اقداماتی چون آسفالت مسیرهای فوق انجام می شود.

وی اعتبارات مورد نیاز برای اصلاح نقاط حادثه خیز استان را طبق برآورد صورت گرفته ۲۷۵ میلیارد تومان اعلام کرد که  در صورت تخصیص آن نقاط حادثه خیز در استان حذف شود.

در صورت تخصیص اعتبار نقاط حادثه خیز طی ۵ سال حذف می شود

چشمه خاور تصریح کرد: اگر ما سالانه بتوانیم ۵۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ماده ۱۸۰ جذب کنیم در برنامه ششم توسعه و به مدت ۵ سال می توانیم این نقاط را حذف کنیم.

وی افزود: به دلیل اینکه به ما این اعتبارات داده نمی شود و ۵ سال نیز مدت زیادی است تصمیم گرفتیم خودمان دست به کار شده و ماشین آلات راهداری و راهسازی مان را به کار ببندیم و در جهت اصلاح نقاط حادثه خیز استان تلاش کنیم.

وی یادآور شد: متاسفانه اعتبارات مصوب شده نیز مقداری دیر به ما ابلاغ شد وچنانچه تخصیص هم داده شود باید تا بعد از فصل زمستان صبر کنیم، البته اعتباراتی از سوی سازمان راهداری به تدریج تزریق می شود که ما هم به پیمانکاران در حال فعالیت پرداخت می کنیم.

وی تاکید کرد: لفظ نقاط حادثه خیز درست نیست وباید به این نقاط عنوان پرحادثه یا پرتصادف داد، چرا که این نقاط خود حادثه درست نمی کنند بلکه رانندگان هستند که با سرعت های غیرمجاز در مسیرها حرکت و حادثه را ایجاد می کنند و هدف از اصلاح این نقاط نیز این است که چنانچه راننده ای مرتکب خطایی شد منجر به فوت او و به وجود آمدن مشکلاتی برای او نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار