مدیرکل بهزیستی ایلام گفت:
سبدهای غذایی اهدایی سازمان بهزیستی کشور میان مددجویان سیل زده تحت پوشش در این استان توزیع می شود.
کد خبر: ۱۲۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶ 03 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: سبدهای غذایی اهدایی سازمان بهزیستی کشور میان مددجویان سیل زده تحت پوشش در این استان توزیع می شود.
فرهاد قیصربیگی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به وقوع سیل هفته گذشته در ایلام و خسارت دیدن شماری از مددجویان زیر پوشش این سازمان، بدستور رییس سازمان بهزیستی کشور سبدهای غذایی بین این مددجویان توزیع خواهد شد.
وی ادامه داد: این سبدهای غذایی به تعداد 500 مورد از امروز در سریعترین زمان بین مددجویان سیل زده ساکن در شهرستان های مختلف استان ایلام توزیع می شود.
قیصربیگی همچنین از اعزام تیم پنج نفره سازمان بهزیستی کشور به منظور بازدید از منازل مددجویان سیل زده و بررسی مشکلات و خسارت های وارد شده به آنها خبر داد.
وی با اشاره به وارد شدن خسارت سیل به 350 خانوار مددجوی این سازمان افزود: این مددجویان در شهرستان های مختلف استان سکونت دارند که بر اثر وقوع سیل هفته گذشته منازل آنها دچار آبگرفتگی و خسارت های جدی شده است.
مدیرکل بهزیستی استان ایلام با بیان اینکه برآورد خسارت وارد شده به مددجویان در دست اجراست، تاکید کرد: تا پایان هفته جاری میزان دقیق خسارت و برآورد ریالی آنها توسط کارکنان و مددکاران این مجموعه مشخص خواهد شد.
قیصربیگی یاداور شد: چهار گروه برای ارائه خدمات امدادی به مددجویان زیر پوشش این نهاد که در اثر وقوع سیل روزهای گذشته دچار آسیب شده اند، تشکیل شده است.
وی گفت: 20 نفر در قالب این چهار گروه بصورت ثابت و سیار کار بازدید، امداد رسانی و کمک به مددجویان سیل زده را در سراسر استان ایلام بر عهده دارند که سه گروه بصورت سیار از منازل مددجویان حاشیه شهر که دچار آبگرفتگی و خسارت شده اند بازدید کرده و خدماتی همچون تخلیه آب و اسکان موقت آنها را انجام دادند.
مدیرکل بهزیستی ایلام تاکید کرد: همچنین یک گروه نیز در مرکز اوژانس اجتماعی این اداره کل بصورت ثابت فعال است و مددجویان سیل زده می توانند خسارت وارد شده را برای اطلاع به ستاد بحران استان، به این پایگاه اطلاع دهند.
قیصربیگی همچنین از آمادگی این اداره کل برای دریافت کمک های مردمی برای اهدا به مددجویان سیل زده خبر داد و یادآور شد: این اداره کل در حد توان کمک های لازم به مددجویان سیل زده ارائه می کند.
بارندگی شدید و بی سابقه سه شنبه هفته گذشته تا روز جمعه در ایلام باعث وقوع سیل، آبگرفتگی منازل مسکونی، واحدهای تجاری و مکان های عمومی شهر ایلام و وارد آمدن خسارت هنگفت به شهروندان شد.
بر پایه اعلام هواشناسی، در سه روز پایانی هفته گذشته 324 میلی متر باران در ایلام به ثبت رسید که باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی هزاران واحد و مکان های مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و وارد آمدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو مردم شد.
سیلاب ایلام همچنین چهار کشته بر جا گذاشت و به بیش از 20 هزار واحد مسکونی و تجاری برابر با 40 درصد از مکان های عمومی شهر 250 هزار نفری ایلام خسارت و آسیب عمده وارد کرده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار