رییس آتش نشانی ایلام گفت:
در سیل هفته گذشته ایلام آتش نشانان این سازمان، 320 عملیات امدادی در مناطق مختلف شهر انجام دادند که 35 فقره از آن ها مربوط به نجات افراد و خودروهای سرنشین دار بود.
کد خبر: ۱۲۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۴ 03 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، رییس آتش نشانی ایلام گفت: در سیل هفته گذشته ایلام آتش نشانان این سازمان، 320 عملیات امدادی در مناطق مختلف شهر انجام دادند که 35 فقره از آن ها مربوط به نجات افراد و خودروهای سرنشین دار بود.
حبیب شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پنج مورد آتش سوزی توسط ماموران این سازمان خاموش و کنترل شد و تخلیه آب از منازل، اماکن تجاری، عمومی و اداری، انتقال و جا به جایی افراد به مناطق امن و حتی استقرار تعدادی از خانوارهای سیل زده در محل استراحت گاه ایستگاه های آتش نشانی ایلام از دیگر خدمات نیروهای امدادی آتش نشانی بود.
وی افزود: هرچند وظیفه ذاتی و اصلی ماموران آتش نشانی مهار آتش است اما در شرایط خاص و بحرانی مانند سیل علاوه بر انجام ماموریت های مهار آتش، به فعالیت های امدادی دیگر نیز می پردازند و همگام با دیگر دستگاه ها در مواقع بحرانی برای کمک رسانی به مردم حضور دارند.
شریفی یادآور شد: بقایای رسوبات و لجن باقیمانده از سیل در منازل، انبارها، اماکن تجاری و اداری و برخی معابرعمومی از دغدغه های مردم و مسوولان ایلام است که نبود ماشین های لجن کش در استان رفع این مشکل را با سختی مواجه کرده است./
وی ادامه داد: در صورت بارش دوباره باران این رسوبات باعث ایجاد مشکلات اساسی برای شهر و شهروندان می شود و باید پیش از بارندگی ها این لجن ها و رسوبات هرچه سریع تر تخلیه شود.
رییس آتش نشانی ایلام با بیان این که در سیل هفته گذشته نبود و کمبود امکانات و نیاز به وجود چنین تجهیزاتی در استان و شهر ایلام به وضوح خود را نشان داد، گفت: برخی امکانات و ادوات مورد نیاز از استان های دیگر به ایلام منتقل شد، در حالی که برای شتاب در خدمات دهی و امداد رسانی این گونه تجهیزات و امکانات باید در خود ایلام وجود داشته باشد.
وی با انتقاد از ضیعف بودن مدیریت حوادث در ایلام تاکید کرد: این مدیریت نیازمند باز تعریف اساسی، ریشه ای و جدی است که ستاد بحران باید به صورت فنی و تخصصی باز تعریف مدیریت حوادث طبیعی را پی گیری کند.
شریفی پیشنهاد داد: تقسیم بندی شهر به چند منطقه و واگذاری هر منطقه به چند دستگاه مرتبط و توانمند همراه با ایجاد یک ایستگاه همراه با تجهیزات و امکانات مورد نیاز می تواند یکی از موثرترین راه های کاهش خسارت و آسیب های ناشی از حوادث بحرانی و غیرمترقبه باشد، به گونه ای که در هنگام بروز هر حادثه دستگاه متولی سریع و بدون فوت وقت به منطقه محل ماموریت و واگذاری خود اعزام شود و منتظر تقسیم بندی مناطق از سوی ستاد بحران در روز حادثه نماند.
وی گفت: مسوولان استان و به ویژه ستاد مدیریت بحران باید تهیه و خرید امکانات و تجهیزات مقابله با حوادث را جدی تر از گذشته پی گیری کنند و با توجه به تجربه سیل اخیر و محسوس بودن کمبود ادوات و امکانات مورد نیاز، تامین اعتبار برای تهیه و خرید تجهیزات لازم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
رییس سازمان اتش نشانی ایلام افزود: یکی از کمبودهای حوزه آتش نشانی نبود بالابر هیدرولیکی یا برقی است که در حوادثی چون آتش سوزی و سیل مورد نیاز است که باید این وسیله برای آتش نشانی ایلام تهیه شود.
شریفی از تصویب و اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار از محل ستاد مدیریت بحران استان برای خرید و تجهیز برخی تجهیزات این سازمان خبر داد که این اعتبار در دو مرحله به آتش نشانی ایلام تخصیص می یابد.
شهر 250 هزار نفری ایلام دارای سه ایستگاه آتش نشانی و 45 نیرو است که در سیل اخیر به صورت آماده باش کامل به مردم سیل زده خدمات رسانی می کردند.
بارش شدید و بی سابقه 330 میلی متری باران در سه روز پایانی هفته گذشته در شهر ایلام باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی بیش از 20 هزار واحد مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و خسارت به بیش از یک هزار دستگاه خودرو شخصی شد.
سیلاب همچنین چهار کشته و 30 مجروح نیز بر جای گذاشت.
بر اساس برآوردها، سیل بیش از 10 هزار میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، زیرساخت ها، مسیل ها، منازل مسکونی و واحدهای تجاری، خودروها و فضاهای عمومی وارد کرد./پ



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار