پس از 9 ماه وقفه بالاخره "فرهاد نریمانپور" به عنوان شهردار جدید ملکان معرفی و از خدمات سرپرستان سابق شهرداری قدردانی شد.
کد خبر: ۱۲۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 04 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در این مراسم از ارتقای وضعیت اقتصادی کشور خبر داد و گفت: دولت تدبیر و امید دو سال قبل در حالی با رای قاطع ملت دولت را تحویل گرفت که کشور مشکلات شدید اقتصادی از جمله رشد منفی اقتصادی کشور وجود داشت.

مرتضی علیخانی افزود: بر اساس آمارهای رسمی سارمان آمار کشور رشد اقتصاد کشور نزدیک به منفی 6 بود و فشارهای اقتصادی و تورم بازار و قیمت ها لحظه ای تغییر می یافت و بازار را ملتهب می کرد و برای همه دغدغه شده بود.

وی ادامه داد: با حمایت های مقام معظم رهبری و درایت دکتر روحانی و تیم اقتصادی دولت و تلاش تمام دلسوزان نظام و مدیران دولت تدبیر و امید در پایان سال دوم دولت، رشد منفی به صفر رسید و هم اکنون کشور در حال حرکت به سمت مثبت شدن رشد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در حال حاضر 3.6 درصد است اظهار امیدواری کرد؛ با توجه به برنامه ریزی ها و اتفاقات مثبتی که در عرصه بین المللی بخصوص در عرصه مسائل منطقه ای و پرونده هسته ای اتفاق افتاده، با مثبت اندیشی بزرگان نظام و حرکات بسیار خوب دولت و بخصوص دکتر ظریف وضعیت اقتصادی کشور در پساتحریم بهبود یابد.

وی تغییر در نگرش ها و حمایت از اقتصاد مقاومتی را وظیفه مسئولین در پساتحریم دانست و گفت: نگاه بعد از تحریم ها همان نگاهی است که طی دو سه سال گذشته در سخنان رهبری و رئیس جمهور داده شود و آن اقتصاد مقاومتی است و در حقیقت فرمان فرمان حکومتی برای تمامی کسانی است که در نظام جمهوری اسلامی دارای مسئولیت هستند.

وی با تاکید بر برنامه ریزی ها و دیدگاه‌ها در سطوح کلان و پایین مدیریتی بر اساس اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: نتیجه انجام کارهای بدون کار کارشناسی شده بروز مشکلاتی از جمله بحران اقتصادی و سیاست بین المللی و اخلاقی و جرم و اعتیاد در کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه بدون برنامه نباید هزینه ای انجام شود و اگر یک تومان پول داشتیم باید در جایی هزینه شود که مشکلات مردم را حل کند، مسئولین را خدمتگزار مردم خواند و اظهار کرد: مردم از ما قیافه و پوز نمی خواهند بلکه انتظار مردم از ما این است که خدمت کنیم و باری از دوش آنها برداریم.

وی برنامه ریزی در دستگاه‌های دولتی را ضروری خواند و گفت: اگر پولی وارد سیستم اقتصادی و دولتی شد و ندانستیم چگونه این پول را خرج کنیم تورم 45 درصدی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: اگر شاهدیم تورم امروز کاهش یافته در اثر برنامه های دولت یازدهم بوده است و باید اجازه ندهیم این تورم بیشتر شود.

وی مدیران دستگاه‌های دولتی در سطح شهرستانها را حساس ترین قسمت های مدیریتی دولت دانست و افزود: دولت تلاش می کند درآمدزایی کند ولی پول ها در دستگاه‌های دولتی در شهرستانها هزینه می شود اگر حیف و میل شود و بدون برنامه کارها انجام شود موفق نخواهیم شد.

وی کیفیت و نظارت بر اجرای پروژه های شهری و روستایی را نیز ضروری خواند و گفت: اجرای پروژه ها اگر بدون کیفیت باشد و آسفالت انجام شده بعد از چند ماه تخریب شود در آن صورت نه تنها برای کشور بلکه برای خود نیز خیانت کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه شهردار جدید ملکان قبلا سالها دارای سابقه در شورای شهر ملکان بوده، مسئولیت وی را در سمت جدید خطیر خواند و گفت: در استان دو نفر از شهرداران دارای سوابق عضویت در شوراهای شهری هستند که مردم آنها را برای شوراها انتخاب و سپس شوراها آنها به سمت شهردار برگزیده اند.

وی نقش و وظیفه شهرداران دارای مسئولیت شوراها را با سایر شهرداران متفاوت ذکر کرد و گفت: به این جهت که اینها انتخاب مستقیم مردم بوده اند و انتظار از اینها چندین برابر است.

علیخانی با بیان اینکه شهرداران استان وظیفه دارند جلوی بی قانونی در شهرداری ها را بگیرند، تصریح کرد: اتفاقا شهرداری ها قانونمندترین دستگاههای کشور هستند چرا که قوانین کاملا مشخص و شفاف دارند و این مشکلات ناشی از نحوه اجرا می باشد.

وی با بیان ینکه نبود ضابطه در شهرداری ها باعث می شود برخی تفکراتی در بیرون ایجاد کند که ما باید این موارد را از بین ببریم بر شفاف سازی در شهرداری ها تاکید کرد و گفت: بر اساس بخشنامه ای که اخیرا به کلیه فرمانداران ابلاغ شده دفترچه تعرفه عوارض شهری توسط شوراهای شهری تنظیم و بعد از تایید فرمانداران در تمامی شهرها باید به مردم اطلاع رسانی شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها با بیان اینکه زمان نگهداری بخشنامه و آیین نامه ها در کشوهای شهرداری ها سپری شده است افزود: در دولت تدبیر و امید شفاف سازی یک اصل و وظیفه است.

وی شورای شهر و شهرداران را در قبال مردم پاسخگو دانست و اظهار کرد: بر اساس قانون مالیات های مستقیم، دادن تخفیف خلاف است و اگر قرار هم باشد عوارض کاهش یابد باید بر اساس مصوبه شوراها و تایید فرماندار آن هم برای همه اقشار جامعه اعمال شود.

وی خواستار فعال شدن سایت شهرداری های استان شد و گفت: قوانین و بخشنامه ها و تعرفه عوارض باید در این سایت ها در معرض دید و دسترس عموم قرار داده شود.

وی در ادامه به پتانسیل های موجود در شهر ملکان بخصوص در بخش کشاورزی و گردشگری اشاره کرد و بر استفاده از این پتانسیل ها در جهت جذب سرمایه گذار و اجرای طرحهای اشتغال زایی با حمایت و همکاری دستگاههای دولتی تاکید کرد.

وی همچنین فعال شدن هیات های سرمایه گذاری شهرداری ها را نیز مورد توجه قرار داد و خواستار تشکیل جلسات و دعوت از شهروندان علاقمند به سرمایه گذاری در این خصوص شد.

علیخانی از استخدام نیروی مازاد در شهرداری ها نیز بشدت انتقاد کرد و گفت: کمک های دولت و درآمدهای شهرداری ها به جای پرداخت حقوق و مزایا باید در جهت سرمایه گذاری و اشتغال زایی و توسعه شهرها بکار گرفته شود.

وی از کمک نزدیک 28 میلیارد ریالی دولت طی سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته میزان کمک دولت به شهرداری ها برابر با اعتبار عمرانی استان بوده است.

وی افزود: طی سال 93 دولت تدبیر و امید نزدیک به 3000 میلیارد ریال به شهرداران آذربایجان شرقی کمک کرده است.

وی افزود: تاکید استاندار بر این است که این کمک ها صرف پرداخت حقوق و مزایا نشود بلکه این پول ها صرف هزینه های عمرانی و سرمایه گذاری شهرها شود تا شهرها برخوردارتر و بهره مندتر به لحاظ اقتصادی و توسعه شوند.

بر اساس این گزارش، پیش از این به مدت شش ماه موسی درگاهی سرپرست شهرداری ملکان بود و سه ماه نیز جواد حبیبی این سمت را برعهده داشت.

فرهاد نریمانپور نیز هشت سال سابقه عضویت در شورای شهر ملکان را دارد و اخیرا رئیس شورای شهر ملکان بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار