مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان گفت: تمرین مهار آتش در جایگاه های سوخت توسط اکیپ آتش نشانی همدان انجام شد.
کد خبر: ۱۲۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ 08 November 2015

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان گفت: تمرین مهار آتش در جایگاه های سوخت توسط اکیپ آتش نشانی همدان انجام شد.

به گزارش ایرنا؛مسعود دهبانی افزود: تمرین مهار آتش در 10 جایگاه سوخت و یک شرکت پخش فرآورده های نفتی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در این تمرین حریق فرضی موجود در جایگاه سوخت مایع و سی ان جی توسط نیروهای آتش نشانی مهار شد.

ذهبانی گفت: به منظور بررسی میزان آمادگی نیروهای فعال در این سازمان یک مورد آتش فرضی در شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان با عکس العمل سریع آتش نشانان خاموش شد.

وی هدف از برگزاری این تمرین ها را هماهنگی بین دستگاهی واعلام آمادگی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در مقابله باحوادث احتمالی و ارزیابی وضعیت ماشین آلات و تجهیزات موجود درسازمان ذکر کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر همدان اظهار کرد: 34 دستگاه خودروی امداد و نجات و اطفای حریق در آتش نشانی همدان فعال هستند که میانگین سنی ناوگان کمتر از پنج سال است.

دهبانی اضافه کرد: با توجه به حساسیت حرفه آتش نشانی تجهیزات این مجموعه به روز بوده و بر اساس معیارهای جهانی از تجهیزات مدرن و جدید در این سازمان استفاده می شود.

وی بیان کرد: حدود 150 نیرو در سازمان آتش نشانی شهر همدان به شهروندان خدمات می دهند که میانگین سنی آنها کمتر از 35 سال بوده و بیشتر آنها افراد جوان و تحصیلکرده هستند.

وی اضافه کرد: طبق استاندارد جهانی به ازای هر دوهزار و 500 نفر باید یک نیروی آتش نشان جذب و فعالیت کند که کمبودهایی در زمینه نیرو وجود داشت که با دریافت مجوز جذب 69 نیروی جدید این مشکل رفع شد.

وی گفت: به ازای هر 50 هزار نفر جمعیت باید یک ایستگاه آتش نشانی ساخته شود که هم اینک در شهر همدان 9 ایستگاه آتش نشانی فعالیت دارند.

927 مورد عملیات مهار آتش در نیمه نخست سال جاری در شهر همدان انجام شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار