حضور مسئولان بلند پایه در هر منطقه ای خیر و برکت مادی و معنوی زیادی دارد/ زمانی مرگ بر امریکا کنار گذاشته می شود که مرگ امریکا فرا رسد/ تا زمانی که تضمین های لازم از غرب گرفته نشود برجام اجرایی نخواهد شد/ برخی ایادی داخلی دشمن با ورود کالا، قصد نفوذ داشتند/ در دنیایی زندگی می کنیم که شنیدن اخبار کشورها یک امر ضروری است/ تولیدکنندگان داخلی باید کیفیت کالای تولید خود را به بالاترین میزان ممکن برسانند/ پولدارها بخشی از پول خود را در اختیار صندوق‌های قرض‌الحسنه بگذارند
کد خبر: ۱۲۴۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۰ 07 November 2015

محکومیت سیاست های سلطه طلبانه آمریکا و قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی های یوم الله 13 آبان و نگرانی از برجام و نفوذ دشمن از طریق ورود کالا، مهمترین موضوعات مشترک محور خطبه های این هفته نمازهای جمعه و جماعات شهرستان های استان خراسان جنوبی بود.

به گزارش تابناک، اما نمازجمعه این هفته طبس، به مناسبت سفر وزیر کشور به این شهرستان در آستانه مبارزات انتخاباتی، بیشتر رنگ و بوی حمایت از دولت و قدردانی از حضور دکتر فضلی در طبس و همچنین برنامه ریزان و دست اندرکاران این سفر داشت.

امام جمعه موقت طبس: حضور مسئولان بلند پایه در هر منطقه ای خیر و برکت مادی و معنوی زیادی دارد

حجت الاسلام احمد مودب امام جمعه موقت طبس در خطبه های نماز جمعه این هفته طبس بر این نکته تاکید کرد که: سفر وزیر کشور بسیار مطلوب، و پرخیر و برکت بود. علی الاصول حضور مسئولان بلند پایه در هر منطقه ای خیر و برکت مادی و معنوی زیادی دارد و در همین جا، جا دارد از کسانی که تلاش کردند سفر روز چهارشنبه وزیر کشور و دیدار آقای رحمانی فضلی با مردم این شهر در رواق امام خمینی(ره) امامزاده حسین بن موسی الکاظم انجام شود، تشکر کنیم.

امام جمعه موقت طبس گفت: وزیر کشور سخنرانی زیبا، روشنگرانه، امیدبخش و جامع به تمام معنا در جمع طبسی ها داشتند، مردم نیز اطلاعات کلی از جایگاه نظام مقدس اسلامی در منطقه و جهان کسب کردند.

حجت الاسلام مودب همچنین با اشاره به برگزاری شورای اداری استان با حضور استاندار خراسان جنوبی در این شهر گفت: سیاست واگذاری اختیار توسط مسئولان به زیر مجموعه ها برای پیگیری امور مردم تا سطح ریاست جمهوری که توسط استاندار خراسان جنوبی مطرح شد رویکردی بسیار خوب و چاره ساز است. در واقع این رویکرد راهگشا و گره گشا مسائل و مشکلات شهرستان ها است البته مشروط بر آن که مسئولان به زیر مجموعه های خود اعتماد کنند و در چارچوب قانون و مقررات اختیار بدهند و از آنجا که هیچ رئیسی در هیچ کجای دنیا نمی تواند شخصا به همه مشکلات رسیدگی کند، وقتی مسئولی به زیرمجموعه خود اعتماد کرد، کارها با سرعت بیشتری انجام می شود.

خطیب جمعه طبس در ادامه با اشاره به نفوذ آمریکا در منطقه گفت: آمریکا با فرصتی که به وجود آورده بود، می توانست اساسی ترین ضربه را به مخالفان خود و متحدان جمهوری اسلامی ایران وارد کند، اما رهبر معظم انقلاب برای اینکه جلو این سوء استفاده و شیطنت های دشمن را بگیرند فرمودند: تحت هیچ شرایطی با آمریکا به غیر از موضوع هسته ای نباید مذاکره شود و مذاکره با آمریکا ممنوع است. مسئولان به ویژه وزیر امور خارجه هم به این امر توجه داشته و دارند و اکنون خودشان اعلام می کنند بعد از توافق هسته ای همچنان، آمریکا و ایران به عنوان دشمن درجه یک یکدیگر شناخته می شوند.

حجت الاسلام مودب در بخشی از خطبه ها نیز با اشاره به راهپیمایی یوم الله 13 آبان، از حضور گسترده مردم بویژه دانش آموزان و دانشجویان قدردانی و بر لزوم بصیرت افزایی آنها در خصوص فلسفه نامگذاری روز دانش آموز و تقویت روحیه ضد استکباری در آنان تاکید کرد.

امام جمعه موقت بیرجند: زمانی مرگ بر امریکا کنار گذاشته می شود که مرگ امریکا فرا رسد

حجت الاسلام علیجان دلدار امام جمعه موقت بیرجند اما از نفوذ ماهواره و اینترنت و شبکه های اجتماعی در بین جوانان و نگرانی خانواده ها سخن گفت و با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر اشاعه معروف در جامعه گفت: جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر انجام شود مورد رحمت الهی قرار می گیرد.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: با نفوذ ماهواره، اینترنت و شبکه های اجتماعی در بین جوانان و خانواده ها، دنیای امروز دام هایی جلوی انسانها گذاشته که ناخواسته برخی به طرف باطل کشیده می شوند.

حجت الاسلام علیجان دلدار، در خطبه های نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه انقلاب اسلامی بزرگترین معروف زمان است گفت: حمایت از آرمان های انقلاب که شهدای زیادی تقدیم آن شده، اقامه معروف است و در مقابل بزرگترین منکر حکومت مظلوم کش امریکاست و از نظر ما زمانی شعار مرگ بر امریکا کنار گذاشته می شود که مرگ امریکا فرا رسد.

امام جمعه نهبندان: تا زمانی که تضمین های لازم از غرب گرفته نشود برجام اجرایی نخواهد شد

حجت الاسلام عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان نگرانی از نفوذ فرهنگی و اقتصادی دشمن به کشور از طریق برجام را مطرح کرد و گفت: برجام زمانی برای ملت ایران ارزشمند است که منشور ۹ ماده ای مقام معظم رهبری آن را تایید کند. بنابراین فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید نصب العین مسئولان و به ویژه دستگاه دیپلماسی باشد و دستگاه دیپلماسی کشور به این منشور باید به عنوان یک دستور حکومتی توجه کند و آن را اجرایی کند و همگان باید بدانند که از این منشور نمی توان عقب نشینی کرد.

امام جمعه نهبندان تاکیدکرد: تا زمانی که تضمین های لازم از کشورهای غربی و آمریکا گرفته نشود اجرای برجام از سوی ملت ایران انجام نخواهد شد. ضمن این که مسئولان در رده‌های مختلف و افراد تاثیرگذار در جامعه باید مواظب حیطه‌کاری خود باشند و بدانند که دشمن به دنبال نفوذ به کشور است و مقام معظم رهبری در این خصوص هشدارهای زیادی داده‌اند. نفوذ فرهنگی و اقتصادی به کشور از طریق برجام اتفاق می افتد ... کما این که متأسفانه در ایران مدگرایی رواج پیدا کرده و کالاهای خارجی که کیفیت ندارند به خانه ها راه پیدا کرده است که این نوعی نفوذ است.

حجت الاسلام خزاعی در پایان از حضور پرشور ملت ایران در راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان تشکر کرد و گفت: این راهیپمایی بعد از گذشت سال ها همچنان با شکوه برگزار می شود و پیام هایی را به دنیا مخابره می‌کند که امیدواریم مقامات آمریکایی پیام های ملت ایران را دریافت کنند.

امام جمعه بشرویه: برخی ایادی داخلی دشمن با ورود کالا، قصد نفوذ داشتند

حجت الاسلام محمد شمس الدین امام جمعه بشرویه هم با تقدیر از حضور باشکوه مردم و دانش آموزان در راهپیمایی استکبار ستیزی امسال گفت: راهپیمایی بسیار باشکوه امسال نشان داد علی رغم اینکه برخی در داخل کشور دست در دست دشمن گذاشته اند، ولی مردم بیدار و آگاهند.

حجت الاسلام شمس الدین با انتقاد از سکوت علمای وهابی در برابر فجایع کشتار مسلمانان تصریح کرد: برخی علمای وهابی که ادعا می کند قرآن را مقتدای خود قرار داده اند در برابرکشتار مسلمانان سکوت کرده اند و آیات قران را در عمل به فراموشی سپرده اند.

امام جمعه بشرویه با تاکید بر مراقبت از نفوذ دشمن از طریق برجام گفت: برجام می‌تواند به منفذی برای نفوذ دشمن تبدیل شود و برخی ایادی داخلی از راه‌های مختلف از جمله ورود کالا قصد نفوذ دشمن را داشته‌اند ولی ملت ایران بیدارند و مسئولان باید مراقب باشند.

وی یادآور شد: اگر نگاه ما به دست استکبار جهانی باشد همان دوران مصدق تکرار می شود که با اعتماد به امریکا و نفوذ استکبار، موجبات اختلاف افکنی و توطئه فراهم شد. نفوذ و توطئه سبب شد درودها بر مصدق به مرگ بر مصدق تبدیل شود گه این درس های تاریخی انقلاب اسلامی نباید فراموش شود.

امام جمعه بشرویه همچنین خواستار تشکسل دادگاه بین المللی برای فاجعه منا شد و گفت: جریان منا یک توطیه صهیونیستی بود که موجب شهادت هزاران مسلمان شد و باید ال سعود را به دادگاه بین المللی بکشانند و پاسخگوی خون هزارا شهید باشد.

امام جمعه قاین: در دنیایی زندگی می کنیم که شنیدن اخبار کشورها یک امر ضروری است

حجت الاسلام اصفهانی امام جمعه قاین گفت: ما در دنیایی زندگی می کنیم که شنیدن اخبار جهان از هرکشوری یک امر ضروری است وهمه ماباید از اوضاع واحوال کشورهای جهان مطلع باشیم وبدانیم دشمنی هایی که برعلیه ماودیگرکشورهای جهان دارند از طرف چه کسانی وچه کشورهایی است.

خطیب جمعه قاین با اشاره به شرح حال مردم یمن گفت:مردم یمن می خواهند خود رئیس جمهورشان را انتخاب کنند اما آل سعود مردم یمن را قتل وعام می کند واین ظلم وستم هایی که ظالمان براین مردم دارند باید به گوش جهانیان برسد.

حجت الاسلام اصفهانی با اظهار تاسف از این که برخی افراد نیاز به ارتباط با آمریکا را زمزمه می کنند گفت:همان طور که رهبری بیان داشته اند اینها یا ازجنایات آمریکا بی خبرند ویا خود را به خواب می زنند درصورتی که این آمریکا عهدشکن وظالم و انسان کش است و تا جایی که می توانیم باید فریادهایمان رابرسرآمریکا داشته باشیم.

امام جمعه قاین در ادامه گفت: مذاکرات هسته ای نزدیک به 2سال است که ادامه دارد و اگر دقت کرده باشید تمام کارشکنی ها در به سرانجام نرسیدن آن آمریکا بوده است و حال خیال نکنید که با عملی شدن برجام همه چیز و بخصوص اقتصاد ما درست خواهد شد و همان طور که رهبری بارها براقتصاد مقاومتی تاکید داشته اند الان هم باید خودمان اقتصادمان را درست کنیم و وابسته به کشورهای دیگر نباشیم.

امام جمعه موقت زیرکوه: تولیدکنندگان داخلی باید کیفیت کالای تولید خود را به بالاترین میزان ممکن برسانند

حجتالاسلام حسن صادقی امام جمعه موقت زیرکوه هم گفت: شعار مرگ بر آمریکا برگرفته از باورها و اعتقادات ملت ایران است و جز با مرگ آمریکا و نابودی سیاستهای استکباری، هرگز متوقف نخواهد شد.

امام جمعه موقت زیرکوه با سفارش به استفاده از کالای ایرانی، تاکید کرد: تولیدکنندگان داخلی باید به کیفیت کالای تولید شده توجه ویژه داشته باشند و کیفیت کالای تولید شده‌ خود را به بالاترین میزان ممکن برسانند.

وی با بیان اینکه امروز کشور ایران از امکانات، استعدادها و ظرفیتهای خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام و انقلاب آشکارا با جمهوری اسلامی ایران دشمنی میکنند و میخواهند جلوی پیشرفت ما را بگیرند بنابراین وظیفه همه ماست که خود را در همه زمینهها تقویت کنیم و از این استعدادها و ظرفیتها در زمینه رشد علمی کشور استفاده کنیم تا حرکت علمی کشور متوقف نشود.

حجتالاسلام صادقی با بیان اینکه سیاست خارجی ایران تغییری نکرده است، گفت: مسئولان عزیز در بحث برجام باید به توصیههای مقام معظم رهبری توجه کنند و در مراحل اجرایی برجام شتابزده عمل نکنند تا منافع ملی به خطر بیفتد و ملت ایران متضرر شوند.

رئیس حوزه علمیه زیرکوه خاطرنشان کرد: بعضی افراد تلاش دارند که منکر دشمنی آمریکا با ملت ایران شوند و میخواهند این جو را ایجاد کنند که اگر آمریکا یک روزی با ملت ایران دشمنی داشته است اما امروز دست از دشمنی برداشته است، ولی به فرموده مقام معظم رهبری مبارزه ملت ایران با آمریکا و شعار مرگ بر آمریکا از یک پشتوانه تاریخی قوی برخوردار است و ملت ایران هرگز این کار را فراموش نخواهند کرد.

صادقی با بیان اینکه تلاش این افراد بر این است که چهره واقعی آمریکا از اذهان ملت پاک شود تا آمریکا مخفیانه به اهداف خود برسد، تاکید کرد: امروز همه باید هوشیار و بیدار باشیم و این هوشیاری و بیداری از ویژگیهای یک انسان مومن است که دشمن خود را بشناسد و بداند که دشمن در چه لباسی به دشمنی با اسلام برمیخیزد.

امام جمعه فردوس: پولدارها بخشی از پول خود را در اختیار صندوق‌های قرض‌الحسنه بگذارند

حجتالاسلام محمدرضا بابایی امام جمعه فردوس نیز به سیاست آمریکا نسبت به ایران و مسلمانان جهان پرداخت و گفت: باید از کشور در برابر نفوذ دشمن محافظت کنیم و همانطور که امام(ره) به ما آموخت، آمریکا را زیر پا بگذاریم و همچنان فریاد مرگ بر آمریکا سر دهیم.

امام جمعه فردوس افزود: اسلام دین تفکر و بصیرت است و مردم را به تفکر دعوت می‌کند و ما به عنوان مسلمان موظف هستیم که با بصیرت و تفکر دشمن را بشناسیم و نگذاریم که دشمن به بهانه‌های مختلف در ما نفوذ کند چرا که امروز بیعت با آمریکا، بیعت با یزید و بیعت با دشمنان بیعت با آلابی سفیان است.

حجتالاسلام بابایی به 14 آبان روز شورای فرهنگ عمومی نیز اشاره کرد و افزود: مصوبات شورای فرهنگ عمومی اگر با قانون اساسی و قوانین جاریه کشور منافاتی نداشته باشد بر همه لازم‌الاجراست.

امام جمعه فردوس در بخش دیگری از خطبه های خود به حمایت مردم از صندوق های قرض الحسنه پرداخت و گفت: تنها جایی که موضوع ربا و سود بالای 25 درصد مطرح نیست، صندوق‌های قرض‌الحسنه است که در این صندوق‌ها با هدف کارگشایی از مردم، وام‌هایی بدون بهره پرداخت می‌شود که مردم باید با این صندوق‌ها همکاری و اقساط خود را به موقع پرداخت کنند و آن عده که از تمکن مالی برخوردار هستند نیز بخشی از پول خود را در اختیار صندوق‌های قرض‌الحسنه قرار دهند تا از این طریق به افراد دارای مشکل کمک شود.

حجتالاسلام بابایی همچنین از مردم خواست تا با پرداخت به موقع عوارض خود، شهرداری و شورای شهر را در خدمت رسانی و ارائه خدمات متنوع همیاری کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار