رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سازمان‌های بیمه‌گر بیش از 130 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی کردستان بدهی دارند.
کد خبر: ۱۲۴۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴ 07 November 2015

به گزارش تابناک کردستان، طیب قدیمی در گفت‌وگو با وبدا اظهار کرد: سازمان‌های بیمه‌گر بیش از 130 میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی کردستان بدهی دارند.

وی گفت: مطالبات دانشگاه از سازمان‌های بیمه‌گر ادامه ارائه خدمات درمانی به بیماران را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: سازمان‌های بیمه‌گر پایه از ابتدای سال 94 نسبت به پرداخت مطالبات به دانشگاه اقدام نکرده‌اند و این بدهی به بیش از 130 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به تبعات ناشی از عدم پرداخت بدهی بیمه‌ها به دانشگاه، گفت: عدم امکان پرداخت مطالبات پرسنلی پزشکان، پیراپزشکان و واحدهای پشتیبانی اعم از حقوق، کارانه و اضافه کاری از جمله این تبعات است که خود سبب ایجاد اثرات منفی بر انگیزه آنان در اجرای طرح تحول نظام سلامت و ارائه خدمات سلامت به مراجعین و بیماران می‌شود.

قدیمی افزود: با توجه به اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت اکثر متخصصان تمام وقت بوده و حق فعالیت انتفاعی ندارند، عدم پرداخت دستمزد توسط دانشگاه، انگیزه آنان را برای ادامه همکاری با برنامه نظام سلامت خدشه‌دار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ناتوانی در پرداخت طلب شرکت‌های تجهیزات پزشکی و دارویی با توجه به الزام و ضرورت تهیه فوری و بدون وقفه تجهیزات و ملزومات مصرفی و داروها در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، سلب اعتماد بازار به دانشگاه و ایجاد بستر تبلیغ علیه اجرای طرح تحول، زیر سوال رفتن مدیران و مسئولان دانشگاه توسط مردم و پرسنل با توجه به تعهدات اجرای طرح تحول نظام سلامت که مورد تایید و تعهد بیمه‌ها نیز بوده است از دیگر تبعات عدم پرداخت مطالبات دانشگاه توسط سازمان‌های بیمه‌گر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار